Løvetemmeren

av (forfatter) og Gry Brenna (oversetter).

Gyldendal 2015 Innbundet

Utgivelsesår 2015

ISBN13 9788205461321

EAN 9788205461321

Serie Patrik Hedström og Erica Falck (9)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Hadde lyst på ei lettlest og spennende krimbok. Denne er i og for seg begge deler, men hvorfor så grotesk?
Hverdagsskildringene er bra, og hovedpersonene er likandes, men når forbrytelsene er så grusomme og ondskapsfulle, blei jeg bare irritert for at jeg hadde brukt tid på å lese dette.

Läckberg er tilbake med en ny krim fra Fjällbacka. Boka er en av de bedre bøkene hennes, og om du liker de foregående bøkene vil du nok like denne godt. Boka er passe lang, og er både spennende og interessant. Vi blir også enda bedre kjent med Erica, Patrik og resten av den faste gjengen ved Tanumshede politidistrikt. Har du ikke lest de første bøkene anbefaler jeg det. Selve handlingen i boka har ingen direkte sammenheng med de foregående bøkene, men jeg synes det er en stor fordel å bli kjent med karakterene og følge de fra starten av.

Skuffende bok. En av hennes dårligste bøker. Klarte ikke å fenge meg denne gangen.

Jeg liker bøkene hennes veldig godt og denne var også god.
Litt trå å komme i gang med men vanskelig å legge fra seg etterhvert.

Svakheten for alkohol hadde han klart å overvinne, men svakheten for kvinner hadde vist seg vanskeligere å beseire.

Hun tenkte på noe hun hadde hørt en gang, om at vingeslagene til en sommerfugl kunne føre til storm et helt annet sted på jorda. Kanskje det var det som ville skje nå.

Hun har kapslet seg inn i skyldfølelsen , og ingen vet hvordan de skal tvinge henne ut i virkeligheten igjen.

Han visste at han hadde skjemt henne bort, og skjønte at han hadde bidratt både til de gode og dårlige sidene hennes. Men nå hadde hun gjort det riktige.Hun var nødt til å lære at livet krever at man bøyer seg av og til.

Sammen stirret de på pinnen og ventet.

Jeg gjentar suksessen fra i fjor, og setter meg som mål å lese 52 bøker i løpet av 2015. Hver fullførte bok legges fortløpende til listen. Har du en bok å anbefale, eller et lignende prosjekt, må du gjerne legge igjen som en kommentar :)

Er livet for kort til å lese dårlige bøker? Jeg leser alltid, men har levd såpass lenge at jeg bør prioritere litt hva jeg skal lese. Her er min plan for lesing. Det er kanskje i minst like stor grad en låneplan for biblioteket.

Bøker jeg har lest i 2015

I år skal jeg se om jeg ikke kan fullføre PopSugar sin Reading Challenge 2015. Det er hele 50 bøker å lese. Noen blir utfordrende, mens andre ser jeg blir lette. Har bestemt meg for at en bok ikke skal høre til mer enn en kategori. Blir nok noen barnebøker også på min liste da det er en del av jobben min. For de som ikke har sett listen, kan de sjekke ut denne linken http://www.popsugar.com/love/Reading-Challenge-2015-36071458

Krimbøker

• "Gjøkungen" av Camilla Läckberg