Farlig farvann

av (forfatter) og Astrid M. Almaas (gjendikter).

Cappelen Damm 2014 Heftet

Dette er den første boka om etterforsker Thomas Andreasson og juristen Nora Linde.

EN MORDER GÅR LØS I SOMMERIDYLLEN

Det er en varm julimorgen i Sandhamn i Stockholms skjærgård. En mann går en tidlig tur med hunden sin. Plutselig gjør han en makaber oppdagelse: på stranden har en mannskropp innsurret i et fiskegarn skylt i land. Kriminalinspektør Thomas Andreasson fra Nacka-politiet blir kalt til åstedet. Med bakgrunn som marinepoliti og bosatt i skjærgården siden barndommen, har han den perfekte lokalkunnskapen.
Mannen identifiseres som Krister Berggren, ansatt på Systembolaget, ungkar og savnet siden påske. Ingenting tyder på at en forbrytelse er begått og saken er i ferd med å bli avskåret som en ulykke. Men når en kvinne oppdages brutalt myrdet på et av Sandhamns pensjonater og Thomas kjenner henne igjen som Kicki Berggren, Kristers kusine, er det ingen tvil lenger.
Farlig farvann er første bok i Viveca Stens populære Sandhamn-serie om kriminalinspektør Thomas Andreasson og advokat Nora Linde. Dette er medrivende romaner hvor spenningen er kombinert med levende miljøskildringer fra Stockholms skjærgård og hverdagslivets gleder og bekymringer. Den populære TV-serien Mordene i Sandhamn, også kjent fra TV2, er basert på bøkene.
SVENSK KRIMSUKSESS! UTGITT I 17 LAND!

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788202436049

EAN 9788202436049

Omtalt sted Sverige

Tidvis spennende men fant litt for tidlig ut hvem som var morderen... Helt grei krimbok men ikke i samme klasse som Kristina Ohlsson, Åsa Larsson og Mari Ljungstedt.

Katarina Ewerlöf läser det svenska originalet I de lugnaste vatten

god krim- selv om jeg gjettet hvem skurken er ganske tidlig. jeg er svak for svensk skjærgård med skumle plott-så nå har jeg 4 bøker av Sten å kose meg med på rad

Lest i 2014

Bøker jeg har lest og likt 2014