Gullburet

av (forfatter) og Kari Bolstad (oversetter).

Gyldendal 2019 Innbundet

Gullburet er en ny spenningsroman av Camilla Läckberg.

På overflaten kan det se ut som om Faye har alt. En perfekt mann, en elsket datter og en luksuriøs leilighet i den fineste delen av Stockholm. Men mørke minner fra oppveksten i Fjällbacka jager henne, og hun føler seg stadig mer som fange i et gullbur. En gang var hun en sterk kvinne med ambisjoner, men for Jacks skyld har hun gitt opp alt.
Da han sviker henne, blir hele Fayes verden rasert. Plutselig har hun ingenting i det hele tatt. Først er hun rådvill, men så bestemmer hun seg for å ta igjen og begynner å planlegge en grusom hevn.
Gullburet er en gripende spenningsroman om en kvinne som blir bedratt og utnyttet, men tar kontroll over sin egen skjebne. En dramatisk beretning om svik, oppreisning og hevn.

ISBN13 9788205521148

EAN 9788205521148

Genre Thriller

Omtalt sted Stockholm

Boken er delt i tre deler og den første delen synes jeg var litt kjedelig og det skjedde liksom ikke noe. Men så tok det av! Og da tok det virkelig av! Har aldri vært borti en krim med så mye sex som denne - dette var en ny side av Läckberg! Er ikke helt sikker på om jeg likte den lille tvisten helt på slutten, men ellers klarte jeg etterhvert ikke å legge boka fra meg.

Beklager, men hva har skjedd med Lackberg..?
Hun har skrevet fantastiske bøker med spenning og driv.
Nå har hun begynt med noe nytt.....er det porno.?
Dessverre, dette var for platt..

Boka tok seg opp etter ca 150-160 sider. Før det var boka egentlig ganske platt. Camilla Läckberg har ikke vist seg fra sin beste side.

Litt mye sex

Ønskelista er selvfølgelig ikke en statisk liste. Den lever i form av at det stadig kommer nye bøker til, mens andre bøker forsvinner. Ikke fordi jeg ikke ønsker meg dem lenger, men fordi de har tatt plass i boksamlingen. Heldigvis er det alltid bøker å ønske seg :)

Kjører på med samme plan som tidligere, med å lese 52 bøker i året.

• "Alle midler tillatt - kriminalroman" av Jenny Rogneby
  • "En kort evighet" av Eystein Hanssen