Gutten som sluttet å gråte

av (forfatter) og Kari Engen (oversetter).

Cappelen Damm 2013 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO

Dette er den andre boka om Magdalena Hansson.

En Augustnatt går alarmen i Hagfors: et hus står i brann. Neste dag dør en 43 år kvinne av skadene hun er påført under brannen. Et par dager senere står et hus til i flammer. Politiet i Hagfors står overfor en av sine største utfordringer. Journalist Magdalena Hansson trekkes stadig lengre inn i jakten på en brannstifter, og hennes personlige engasjement skal vise seg å være svært risikabelt.

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788202366780

EAN 9788202366780

Genre Kriminal

Omtalt sted Sverige

Lesenivå Voksen

likte boka godt. Trodde jeg visste hvem morderen var, ble ført på ville veier, og så var det den jeg først trodde . slik krim liker jeg

Herlig oppfølger til Jenta med snø i håret. Schulman fortsetter med sin lune og fine skrivemåte, som gjør at boka er spennende og uten dødpunkter, selv om den ikke er så veldig intens.

Vi kommer mye nærmere på Magdalena, Christer og Petra og flere andre i denne boka, og disse sidehistoriene er et veldig fint supplement til hovedplottet. Jeg blir glad i personene, og har virkelig lyst til å følge de videre og bli enda bedre kjent med dem.

Hørte denne som lydbok, og Ingrid Vollan formidlet stemninga i boka på en fin måte. Jeg måtte ofte sitte bare litt lenger i bilen på vei til eller fra jobb for å bare høre litt til! Det var jo bare så spennende, trist, koselig, fint, nydelig, forferdelig, grusomt, herlig, og masse til!

Boka har også en veldig passelig lengde. 8 CD-plater, ca 10 timer lytting, er veldig fint. Det er ingen vits i å drøye dette over flere sider enn nødvendig.

Gleder meg til å følge Magdalena og de andre videre, dette er mennesker jeg er blitt glad i, og jeg ønsker virkelig å få vite hvordan det går med de videre.

En oppskriftsmessig journalistkrim, journalist som etterforsker hakket foran politiet og det blir selvfølgelig dypt personlig for henne. En midt-på-treet-krim som er helt ok som tidtrøyte, men havner ikke i toppsjiktet.
Les hele min anmeldelse på: ritaleser.com

I denne boka spiller etterforskernes privatliv en stor rolle. Det er sterke paralleller mellom forbrytelsen som etterforskes, og problemer politikvinnen Petra og journalisten Magdalena har å stri med på hjemmebane. Begge kvinnene har en sønn som på hver sin måte volder dem uro. Når løsningen på forbrytelsen endelig foreligger – en løsning som er både logisk og meget overraskende - får disse bekymringstankene hos mødrene en enda mer berettiget plass i det store bildet. Alt i alt må en kunne si at dette er en svært velkomponert krimbok.

Jonny Hjernedød er sønnen til Dobbeltfæl, fortsatte Urban og fikk Folke til å le enda mer. Notorisk hjemmebrenner og småkjeltring.

• "I natt er du død" av Viveca Sten
  • "Hemmeligheter fra fortiden" av Mary Higgins Clark