Bare deg

av (forfatter) og Kari Engen (oversetter).

Cappelen Damm 2020 Innbundet

Pål jobber som vakt på Stockholms t-bane. Etter noen tunge år er han igjen klar for å møte kjærligheten. Iris er frilansdesigner og singel. Men hun er lei ensomheten og har lenge lett etter den perfekte mannen, en mann som virkelig elsker henne og ikke forlater henne selv om hun kan være vanskelig.

Til slutt finner de hverandre. Pål er helt fantastisk og noen ganger føler Iris nesten at han kjenner henne bedre enn hun selv gjør. Han vet til enhver tid akkurat hva hun trenger. De tilbringer mer og mer tid sammen og forsømmer resten av verden. Vennene deres begynner å lure på om alt egentlig er som det skal. Det er det ikke. Faktisk er de på vei mot en katastrofe.

«En veldreid pageturner, både tankevekkende og halsbrekkende skummel.» BTJ

ISBN13 9788202638689

EAN 9788202638689

Genre Thriller

Omtalt sted Stockholm

Boken bygger seg opp mot et klimaks og gjør det på en mesterlig måte. Det er en ting som skjærer litt i ørene. En episode som man tenker kom litt for mye ut av det blå og som er usannsynlig. (Som jeg ikke synes jeg skal sette ord på fordi det ødelegger for den spenningen forfatteren bygger på). Men ellers henger boken og historien godt sammen. Jeg liker Ninni Schulmans kriminalromaner og hun har også skrevet en god thriller.
Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger

• "The marriage pact" av Michelle Richmond
  • "Tiden er en morder" av Michel Bussi