Serotonin

av (forfatter) og Tom Lotherington (oversetter).

Cappelen Damm 2019 Innbundet

«I årevis hadde jeg hatt å gjøre med folk som var rede til å gå i døden for frihandelens skyld.»

Florent-Claude Labrouste er en depressiv agronom, hjemsøkt av sin fortid, i eksistensiell bevegelse mot et bakteppe av et samfunn i krise. Han er lei av jobben og enda mer lei av sin unge, overfladiske japanske samboer, som han bare har forakt til overs for. Etter å ha overveid å drepe henne, bestemmer han seg heller for å gå for en frivillig forsvinning. Han vender tilbake til sine røtter på bygda i et Frankrike som er ødelagt av globalisering og EUs liberale fellesskapspolitikk. Bøndene sliter med å få enden til å møtes, og bygdefolket er modne for oppgjør. Det eneste som holder ham oppe er stadig høyere doser av den antidepressive medisinen Captorix - og ideen om å treffe igjen sin tidligere kjæreste, Camille. Men er det i det hele tatt mulig å være lykkelig i et moderne, vestlig samfunn?

ISBN13 9788202624057

EAN 9788202624057

• "Syv netter - roman" av Simon Strauss
  • "Grunnleggende plantediversitet - roman" av Kathleen Rani Hagen
  • "Genenes gåte" av Dag O. Hessen
  • "Mitt liv med humler" av Dave Goulson
  • "Transit" av Rachel Cusk
  • "Fordi Venus passerte en alpefiol den dagen jeg blei født - roman" av Mona Høvring
  • "Skyld - stories" av Ferdinand von Schirach
  • "Kinderwhore" av Maria Kjos Fonn