Hamnet

av (forfatter) og Kirsti Vogt (oversetter).

Gursli Berg 2021 Innbundet

England 1596. I den lille byen Stratford-upon-Avon blir en ung jente syk med byllepest. Tvillingbroren hennes løper for å finne hjelp, men det er tomt både i deres eget hus og i nabohuset, der besteforeldrene bor. Hvor er de alle sammen?

Moren, Agnes, er i urtehagen utenfor byen. Faren er i London, der han arbeider på et av sine skuespill. Ingen av foreldrene har en anelse om at ett av deres barn vil være død innen uken er omme.

Hamnet handler om den tidløse tragedien det er å miste et barn. Vi følger moren Agnes og søsteren Judith i sorgen, og får se innledningen på foreldrenes nydelige kjærlighetshistorie, femten år tidligere. Fire år etter Hamnets død, oppkaller faren det som skal bli verdens meste kjente skuespill etter ham.

Hamnet er en litterær historisk roman om navnet og sorgen bak verdens mest kjente skuespill.

Vinner av The Women's Prize for fiction 2020 og kritikernes favoritt 2020.

Forlag Gursli Berg

ISBN13 9788293311973