Omtale fra forlaget
Frå forfattaren av «Fugletribunalet»!
Litteraturprofessor Nina Wisløff er i ei brytingstid. Arbeidet hennar kjennest mindre og mindre relevant, og huset hennar skal snart rivast. Mannen er travel helsebyråd, og forholdet til den kyniske legedottera er ikkje det beste. Då leigebuaren deira, Mari, forsvinn sporlaust, går det ikkje lang tid før politiets etterforsking stansar opp. I det stille begynner Nina å nøste opp i kva som kan ha skjedd, og det ho finn, får store ringverknader.
«Dei sju dørene» er ein urovekkande roman om mørke løyndommar og farleg nysgjerrigheit.
Produsert av NLB (Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek)
Forlag Samlaget
Utgivelsesår 2019
Format Lydfil
ISBN13 9788234001628
EAN 9788234001628
Språk Nynorsk
Utgave 1
Tildelt litteraturpris Bokbloggerprisen. Årets roman 2019
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Dei sju dørene. Agnes Ravatn.
Eg elskar, altså er eg.
Vel, ser at boka vert omtalt som ein kriminalroman, og det kan vel være rett; for her skjer urett og kriminalitet, som hovedpersonen, litteraturproffessoren Nina, vil etterforske. Det er spanande, irriterande og til dels imponerende, men fram for alt er boka ei flott bok å være i. Agnes skriver med snert, og har eit blikk og formuleringsevne om omverda som berre dei store kan, og denne boka kan nok også etterkvart bli omtalt som ei bok som tar inn over seg metoo-problematikken - i form som ei gresk tragedie.
Agnes Ravatn er ein av våre absolutt største samtidsforfattarar, ho er ennå ung; så eg gleder meg som ein unge til hennar neste prosjekt.
Har du ennå ikkje lese noko av ho; kan du kanskje begynne med essaysamlinga Stillstand.
Litteraturvitaren Nina Wisløff får uventa høve til å prøve ut fagteorien sin på å løyse ei kriminalsak. Her vert både eventyret om riddar Blåskjegg og overføringsteoriane til Freud og Jung tekne i bruk i fullt alvor, men med høgst tvilsam nytteverdi. Mysteriet vert likevel løyst på dramatisk vis. Ravatn skriv sers godt.
Nina er lei. Av jobben som litteraturprofessor, av at barndomshjemmet skal rives, av å lese boligannonser, av den arrogante legedatteren, av manglende barnetekke ovenfor barnebarnet.
Mads, Ninas mann, har arvet et hus, og det leier han ut til en ung alenemor. Legedatter, Ingeborg, og ektemannen har fått skjeggkre i leiligheten. Ingeborg er hysterisk. Her skal det selges fortere enn svint! Det utleide huset passer perfekt inn i planene hennes. Nina prøver å argumentere med at det faktisk bor noen i huset, men Ingeborg er ikke til å rikke. Hun vil på "visning".
Få dager senere leser Nina i avisen at leieboeren er forsvunnet. Kan det ha noe med henne og Ingeborg å gjøre? Da Nina endelig kommer på hvor hun har denne Mari fra, blir mysteriet med forsvinningen enda større. Nina innleder sin egen etterforskning da politiet gir opp. Nysgjerrigheten hennes avdekker mørke hemmeligheter.
For en sidevender av Ravatn! LES!!!
«Meiner du alvor?» spør han.
Alvor? Seier Nina. Sjølvsagt! Ein kan ikkje overlate noko så viktig som politiarbeid til politiet! Ein litteraturvitar kan i like stor grad, og truleg endå større, vurdere spørsmål som: Heng dette påståtte motivet på greip, eller er det kanskje etterforskinga som er på villspor? Kva kan ordvala til den avhøyrde avsløre, kva fortel det om psyke, bakgrunn, livshaldning? Ein litteraturvitar kan betre enn nokon avgjere om historia politiet fortel seg sjølv, er truverdig eller ei, undervegs i etterforskinga.» Litteraturviter Nina Wisløff tar litt ekstra tak i en litteraturdebatt her, og hun blir vår helt i denne lekkerbisken av en liten krimthriller. Agnes Ravatn er rå, alt hun tar i blir til godsaker. Denne var snop. Krim på elegant vis, som får deg til å gyse på slutten- virkelig så det grøsser. Og eventyret «Ridder Blåskjegg» er en av mange element som underbygger handlingen. På de siste sidene hørte jeg formelig døra til slottet hans slo igjen. Sier ikke mer. Les den!
I denne boka fikk jeg som ikke leser så mye krim, en veldig god krim likevel. Den er spennende, og artig. Fortellingen er nøye gjennomtenkt. En mørk og urovekkende psykologisk krimthriller. Denne boken er en ekte pageturner, og fikk meg til å bli hektet fra første side. Agnes Ravatn har et talent for å fange leseren. Medrivende, underholdene og overraskende. Agnes Ravatn skriver godt, og jeg fikk lyst på mer krim, gjerne av samme forfatter.
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verketAlle skjønar jo at hovudpoenget med litteratur er å skremme barn til å halde kjeft og oppføre seg. Og til å få dei til å sove. Men det er jo faktisk utruleg viktig!
Verdas eldste yrke er forteljar.
Innlevingsevne, seier ho. Å lese skjønnlitteratur er å leve seg inn. Einige? Folk som ikke les bøker, dei får rett og slett ikke nok trening i å leve seg inn i andre menneske. Resultatet? Dei forstår seg ikkje på folk.
Klokka er to. Ute er det merkeleg stilt. Inne like stilt, bortsett frå ei svak summing frå kjøleskapet. Det slår henne at ho burde sitje oppe om natta oftare, det er noko der ein går glipp av når ein alltid legg seg til å sove.
Nokre av studentane tar notat, det må ho jo kunne gå ut frå, men ho førestiller seg at det store fleirtalet sit og bestiller klede på nettet.
Kjører på med samme plan som tidligere, med å lese 52 bøker i året.