Skyggerom

krim

Juritzen forlag 2012 Innbundet

Kriminaletterforsker Anton Brekke dras inn i ei sak der oppklaringa av et drap i Østfold har sammenheng med internasjonal kriminalitet bedrevet av østeuropeiske kriminelle. Dette er den andre boka om Anton Brekke.

Forlag Juritzen forlag

ISBN13 9788282052405

EAN 9788282052405

Serie Anton Brekke (2)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Østfold

Skuffende oppfølger av Tysteren! Hadde store forhåpninger, da jeg likte Fjells første krimbok veldig godt, men denne klarte ikke å følge opp. Lite intensitet, og en kjedelig slutt, klarte ikke å motivere meg til å lese denne så raskt som jeg leser ut andre gode bøker.

Liker ikke Anton Brekke noe mer etter denne boka heller, selv om jeg har lest flere steder at han skulle fremstå som mer sympatisk i denne boka. Synes fortsatt han er ekkel mot Torp, dette er mer en bare tullete eller køddete. Samtidig synes jeg han er arrogant ovenfor kollegaer, sier lite om hva han tenker, kjører sitt eget sololøp.

Nei, dessverre, prioriterer nok ikke Fjells neste bok like kjapt. Ihvertfall ikke når jeg har flere bøker liggende som jeg vet er gode.

”Skyggerom” er ei bra krimbok. Eg ser fram til fleire framtidige romanar med Anton Brekke i hovudrolla.

Jan-Erik Fjell vart tildelt Bokhandlerprisen for debutboka Tysteren som kom i 2010, – og no er oppfølgjaren her. Etter mitt syn er denne boka mykje betre enn debutboka. No kan Fjell nesten nemnast i same andedrag som Nesbø og Horst. Boka er spennande frå starten av, og dei 500 sidene går unna i ein fei. Du forstår frå starten av at noko ligg og ulmar. Noko mørkt, noko feil, - slik at du liksom må skunde deg å lese vidare.

I ”Skyggerom” vert kriminaletterforskar Anton Brekke dregen inn i ei sak der oppklaringa av eit drap i Østfold har samanheng med internasjonal kriminalitet. Det handlar om kynisk menneskesmugling, groteske overgrep og drap på uskuldige. Ein litauer skal levere ei last for den russiske mafiaen i Noreg, - og noko går gale. Ein lærar, som syner seg å vera kontaktmann for litaueren, vert brutalt drepen. Ein seksåring, autist og sjakkgeni, er eit viktig vitne. Ein narkoman millionær og ein geskjeftig psykolog vert etter kvart sett i søkelyset.

Anton Brekke frå Kripos vert sett på ei drapssak, saman med Magnus Torp, politistudenten han (og me) vart kjend med i ”Tysteren”, samt ein annan litt sliten politimann, Ole Kval. Dette vesle teamet skal så ta seg av saka som viser seg å ha fleire forgreiningar, m.a. til utlandet, der dei mektige og farlege bakmennene rår.

Eg tykte ikkje noko særleg om hovudpersonen Brekke i den fyrste boka, men i oppfølgjaren er han blitt meir ”levande”. Han vert framstilt som ein tørrvittig og halvgretten person, ikkje heilt ulik Jussi Adler-Olsen sin hovudperson Carl Mørck i bøkene om Avdeling Q. Brekke har sine eigne ”demonar”, pokerspeling og eks-kona sitt nye forhold med ein ny mann opptek han nesten like mykje som drapsetterforskinga. Fleire av bipersonane i boka vert litt "vage" og lite truverdige for meg, men forteljinga er likevel truverdig.

Boka byr på fleire parallelle historiar, slik som ein god krim skal. På ein litt innfløkt og overraskande måte vert trådane nøsta opp til slutt.

Konklusjon: Ein svak femmar på terningen. Fjell har stadig litt å gå på, men for all del; boka anbefalast.

Jeg vil oppsummere hvordan jeg opplevde å lese denne boka:
- den er godt skrevet - liker at det er humor flere steder
- det hoppes i tid - det liker jeg dårlig. Lett å "miste tråden"
- det blir til tider for mange navn - kunne kutte ned på dette. Hatt med færre vinklinger/situasjoner
- boka er for lang. Hadde vært enda bedre å lese den i "kortere versjon"

Tida flyr når en leser boka og det er vanskelig å legge den bort for kvelden. Anbefales å lese den.

Hvis han hadde komprimert de første 300 sidene, så kanskje jeg ville likt boken bedre.

Hun lå i sengen. Akkurar slik han hadde forestilt seg,bortsett fra at kjolen fremdeles var på,og at hun snorket som en overvekyig mann med tiårets forkjølelse. Han klappet henne forsiktig på ryggen og spurte om det mest åpenbare :- Sover du?

Din verste fiende er ham du ikke vet om ; du vil ikke se ham komme.

Det lydtette rommet hadde gjort så sterkt inntrykk Kval at han nå sto og brakk seg over trappegelenderet på fremsiden av hytta.Torp hadde kjent vemmelsen selv; det var opplagt hva som hadde foregått der nede. Bamsene. Lekene. Kamerastativet i hjørnet.

"Kremtopper…" Han ristet på hodet. "Det er passe gubbegodteri. Jeg tok med en pakke til farmor på gamlehjemmet en gang. Hun ville ikke ha, for det var for de virkelig gamle. Har du en kamferdrops med lo på i lomma også, eller?" Han klokklo.

" Om jeg kommer opp og drar han etter håret ut på gårdsplassen og sparker inn tennene hans, tror du han presenterer seg da? "

Dette er en liste med bøker jeg har lest i 2013. Målet er 20 000 sider.

Mål nådd 19. november (20 154 sider)

Liker å kunne se, på enkel måte, hvilke og hvor mange bøker jeg har fått med meg i løpet av ett år. Synes ofte at jeg får lest alt for lite, men når jeg ser listene mine har det jo blitt noen bøker. Likevel - skulle gjerne rukket så mye mer!

Det kommer stadig nye bøker jeg bare må ha og ønskelista blir stadig lengre og lengre. Siden jeg fortsatt har mange bøker som ligger i lesekø, haster det jo ikke med å kjøpe flere bøker.... men.... må ha det, bare må ha det! Bøker kjøpt pr. 25/12 :)

Satte ned årets mål litt på grunn av skole, så årets mål er 15 000 sider.

• "Rovdyret - roman" av Jan-Erik Fjell
  • "Hevneren - krim" av Jan-Erik Fjell