Jordtårer

Liv forlag 2013 Innbundet

I 2011 debuterte Frode Eie Larsen med kriminalromanen "Hemmeligheten". Høsten 2012 kom den frittstående oppfølgeren, "Frostrøyk". Begge bøkene fikk gode anmeldelser og mange positive tilbakemeldinger., og våren 2013 kom derfor begge bøkene også som samlepocket. Nå er Frode Eie Larsens krimbok nummer tre i salg, hans garantert beste så langt!

Torstein elsker å grave, og en dag finner han noen beinrester i et skogholt bak gården der han bor. Men da han plutselig står med en menneskeskalle hånden er det slutt på leken. Politiet varsles, og Eddi Stubb vikles inn i en ny etterforskning, hvor løgner, sjalusi, skjulte grusomheter og gammelt hat lokkes frem i dagen. En dag ender det i drap. Saken virker opplagt når en mann melder seg og forteller at han er skyldig.Men er det virkelig så enkelt?

Forlag Liv forlag

Utgivelsesår 2013

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Italia Larvik

Frode Eie Larsen.....et helt ukjent navn for meg.....MEN ikke nå lenger ! Han har gitt ut 2 krim fra før, "Hemmeligheten" og "Frostrøyk". Begge de er nå kommet ut i en samlepocket, og den tror jeg sannelig jeg må få tak i :)
"Jordtårer" er en krim der grusomme handlinger, gamle hemmeligheter, løgn og sjalusi følger hverandre. Torstein er en gutt som elsker å grave i jorden, men da gamle bein og en hodeskalle dukker opp i jorda er det slutt på leken. Og da et drap blir begått tar Eddie Stubb saken. Det tar ikke lang tid før han finner mannen som tilstår drapet og saken er oppklart.....eller er den det? Løgnene sitter dypt og grusomme handlinger fra fortiden får mer å si for saken enn noen kunne tro.

Spennende....rett og slett spennende ! Godt språk som flyter bra. God harmoni mellom handling og opplevelse. Du føler du vet hva det dreier seg om men ting er ikke som de ser ut. Jeg hadde med boka i veska mi uansett hvor jeg dro, og det er et godt tegn på ei bra bok ! Så nå skal jeg skaffe meg de to ande krimbøkene hans, for er de like bra som denne er de vel verdt å lese ! Anbefales...:)

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Dette er Frode Eie Larsens tredje kriminalroman – og først av alt må jeg si at jeg er virkelig imponert over den utviklingen forfatteren har hatt. Tidligere har jeg lest Hemmeligheten og Frostrøyk - og som dere ser var det to bøker som falt på hver sin side av min «liker-skala». Språket i begge de to første bøkene var ganske enkelt og lettvint – men som i første boken ble reddet av den fantastiske, originale historien.
Ikke vet jeg hva forfatteren har gjort denne tredje gangen, men her har jeg overhodet ikke noe å utsette på språk og skrivemåte – jeg fryder meg når jeg følger en forfatter helt fra starten, og ser denne fantastisk positive utviklingen, at han blir bedre og bedre for hver bok.

Les hele min omtale på ritaleser.com

Spennende,god krim. Lett å lese.Har lest alle 3 i rekkefølge, liker å få følge hovedpersonene fra starten av. Håper forfatteren fortsetter, liker personene, spesielt Eddie :-)

Det å elske kunne være himmelsk vakkert, samtidig gjøre forbasket vondt.

Å være bokblogger betyr alltid mange bøker på vent. Her er en oversikt over de som står og tripper i min bokhylle.

• "Kaldere" av Torbjørn Grindheim
  • "Hemmeligheten ; Frostrøyk" av Frode Eie Larsen