Solefall

Vigmostad Bjørke 2015 Innbundet

En fjorten år gammel jente forsvinner sporløst, fem år senere varsler en mann om sin egen død. Den tidligere etterretningsagenten Tom Falck lever et rolig liv i Trondheim sammen med NRK-journalisten Hanne Sørensen. Helt til Hanne mottar et brev om et mulig drap. Tom Falck og hans politivenn Kurt Knudsen begynner å nøste i saken. Et nytt mord skjer og deretter enda et. Og det som tilsynelatende var et selvmord og en gammel forsvinningssak, utvikler seg til noe helt annet. Samtidig skal norske myndigheter bestemme hvem som skal få ansvaret for sikkerheten til den største norske fastlandsinvesteringen noen gang - etableringen av jagerflybasen for F35 på Ørlandet. Storpolitikken har dermed ankommet Trondheim og i kjølvannet av den, følger de som har alt å vinne og ingenting å tape. Men alle har de et felles mål: Stoppe Tom Falcks undersøkelser - for enhver pris. Knut A. Braa har på ny skrevet en spenningsroman i skjæringspunktet mellom storpolitikk, store penger og tragiske feilgrep. Alltid med en stor dose virkelige hendelser som bakteppe. Knut A. Braa (f. 1962) er utdannet ingeniør og økonom, og har i snart 20 år jobbet i reklamebransjen. Han har tjenestegjort som FN-soldat i Libanon i to perioder. I 2006 vant han en rettssak mot Forsvarsdepartementet om erstatning til veteraner etter skader i tjeneste. Braa har tidligere utgitt seks frittstående bøker om Tom Falck og selvbiografien Den lange veien hjem - en bok som vakte oppsikt og skapte debatt i forsvaret. Han er bosatt i Trondheim med samboer og en datter.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2015