Frostrøyk

kriminalroman

Liv forl. 2012 Innbundet

Filip Nyman mislyktes med sitt første forsøk på å hevne søsterens voldtekt. Nå har det gått et år og han er klar for å fullføre hevnen. Men en løpetur ender brått, i møte med en pistol. Dette er den andre romanen om Eddi Stubb.

Frostrøyk er en frittstående fortsettelse av Frode Eie Larsen debutbok, "Hemmeligheten", som kom i 2011. På ny møter vi Jessica og Oscar, og på ny er Filip på jakt etter å hevne søsterens voldtekt. Men denne gangen blir jegeren selv den jagede, og ting går ikke helt slik de var tenkt...
"Jeg ser du vurderer mulighetene dine. Vet du hva det fine er? Du skal slippe å vurdere dem stort lenger. Jeg skal gjøre det enkelt for deg. Du skal faktisk dø. Akkurat her og nå."
Frode Eie Larsen (f. 1973) er forfatter og markedsfører. Han er født og oppvokst i Larvik, og har bodd i byen hele livet - minus en visitt i Oslo i forbindelse med studier og jobb. I 2011 debuterte han med kriminalromanen "Hemmeligheten". Høsten 2012 kom den frittstående oppfølgeren, "Frostrøyk". Høsten 2013 kommer hans tredje krimbok, "Jordtårer"

Forlag Liv forl.

Utgivelsesår 2012

Omtalt sted Italia Oslo Larvik

Her er min anmeldelse av Frostrøyk: (ekstern lenke)

• "Dø av skam" av Mark Billingham
  • "Ett skritt fra døden - kriminalroman" av Tor Edvin Dahl