Gjemsel

krim

Capitana 2019 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

En ung kvinne blir funnet drept. To år tidligere rømte seriemorderen Stig Hellum under en fangetransport. Drapet bærer hans signatur, og Anton Brekke vet to ting med sikkerhet: Stig Hellum har våknet fra dvalen. Og han kommer ikke til å stanse av seg selv.

Texas, 2006. Om få timer skal den dødsdømte fangen Nathan Sudlow henrettes. I 11 år har han tiet. Nå forteller han sin historie til pater Tom Sullivan.

Hva er sammenhengen mellom Stig Hellum og Nathan Sudlows rystende beretning? Anton Brekke får ansvaret for den pågående drapsetterforskningen, og han blir umiddelbart konfrontert med det eneste han egentlig tror på: ondskap.

Forlag Capitana

Omtalt sted Texas Østfold

Jan-Erik Fjell "Gjemsel"

Hva er sammenhengen mellom Stig Hellum og Nathan Sudlows rystende beretning? Anton Brekke får ansvaret for den pågående drapsetterforskningen, og han blir umiddelbart konfrontert med det eneste han tror på: ondskap
Mange har ventet på ny bok fra Jan-Erik Fjell med Anton Brekke i hovedrollen, og endelig er den her. Boka er i samme stil som de foregående, der forfatteren nøster opp både en gammel og en ny sak. Men hva har sakene felles?
Boken er godt skrevet, i kjent Fjell-stil, men er likevel ikke forfatterens beste bok. I «Gjemsel» kommer Magnus Torp nærmere Anton, men jeg savna noe mer om Nathan Sudlow, og jakten på gjerningspersonen ble i overkant kaotisk. Boka er veldig lettlest, jeg leste den ut på to dager. Jeg likte nok den forrige, «Lykkejeger», bedre, men jeg ser frem til neste bok fra Jan-Erik Fjell, og anbefaler absolutt «Gjemsel» videre.
Karakter 5.

Her er min omtale av Gjemsel. Linken fører til min bokblogg.

Må jo ha litt spenning i påsken. Bra bok med god driv.

Oversikt over leste bøker 2019

Bøker lest i 2019