Lykkejegeren

krim

Juritzen forl. 2016 Innbundet

ANTON BREKKES STØRSTE UTFORDRING, NÅ STÅR MER PÅ SPILL ENN NOEN GANG.
NORGE, NÅTID: En bilmekaniker finner knokler fra en menneskehånd i understellet på en gammel Cadillac. Kripos sender Anton Brekke til Fredrikstad for å etterforske drapet på en middelaldrende kvinne.

LAS VEGAS, 1978: Elliot Applebaum styrer syndenes by og forelsker seg i en ung, norsk jente som følger den amerikanske drømmen. De to historiene flettes sammen, og Anton Brekkes viljestyrke møter kraftig motstand når han må reise på jobb til Las Vegas.

Jan-Erik Fjell er tidenes yngste vinner av Bokhandlerprisen. Han har mottatt særdeles gode anmeldelser for alle sine bøker

Forlag Juritzen forl.

ISBN13 9788282059299

EAN 9788282059299

Omtalt sted Fredrikstad Las Vegas

Spennanes og interessant bok som sendte meg fram og tebake mellom Fredrikstad og Las Vegas. Storkosa meg mæ hovedpersonan og spesielt hærlige Anton Brekke.Jan Erik Fjell er utrolig god å skrive krim, digge han!

Her er min omtale av den femte boka om Anton Brekke. Ekstern lenke.

Her er min anmeldelse av Lykkejegeren (ekstern lenke)

Link til omtale på bloggen min: Lykkejegeren

Ønskelista er selvfølgelig ikke en statisk liste. Den lever i form av at det stadig kommer nye bøker til, mens andre bøker forsvinner. Ikke fordi jeg ikke ønsker meg dem lenger, men fordi de har tatt plass i boksamlingen. Heldigvis er det alltid bøker å ønske seg :)

Bok som ligger i en av ventestabelene. :)

Bøker av denne forfatteren som jeg skal lese

Bøker jeg ville lese i 2016 som aldri blir lest fordi lista over 2016-bøker ble så altfor lang (og samtidig utilstrekkelig). Så dette er "leftovers" pluss diverse som nok dukker opp meir eller mindre spontant. Foruten desse reste-bøkene har eg planer om å
1) lese fleire klassikare
2) utforske meir japansk litteratur - rett og slett fordi eg falt pladask for Haruki Murakami
3) utvide sjangrene eg les, F. Eks vil eg forsøke meg på litt fantasy (fordi den såkalla "urbane fantasy-en" i Neil Gaimans Neverwhere gav meirsmak. Også innen Sci-fi, gjerne med humor og satire, som i Hitchhikers guide to the Galaxy, vil eg lese meir

• "Sekten" av Michael Katz Krefeld
  • "Savnet" av Michael Katz Krefeld