Trollmannens læregutt

kriminalroman

Gyldendal 2012 Innbundet

Dette er den fjerde romanen om Hege Tønnesen.

Brennaktuelt om Europa i krise

Oslo, sent i november: EU er tildelt Nobels fredspris. I forkant av prisutdelingen avholdes det internasjonale toppmøter i Oslo, og «den tapte generasjon» - arbeidsløs ungdom fra hele Europa - strømmer til byen for å demonstrere mot EUs økonomiske politikk. Samtidig som demonstrantene blir mer og mer voldelige og umulige å kontrollere, får politiet vite at en snikskytter er på vei til Oslo - han har politiske drap på samvittigheten. Spaningsleder Theo Hannover ved Oslo-politiet og PST-etterforsker Hege Tønnesen arbeider desperat mot klokken for å hindre det verst tenkelige: et attentat under fredsprisutdelingen.

Utgivelsesår 2012

ISBN13 9788205428942

EAN 9788205428942

Genre Thriller Politi og detektiver Krim

Ønskelista er selvfølgelig ikke en statisk liste. Den lever i form av at det stadig kommer nye bøker til, mens andre bøker forsvinner. Ikke fordi jeg ikke ønsker meg dem lenger, men fordi de har tatt plass i boksamlingen. Heldigvis er det alltid bøker å ønske seg :)