Trollmannens læregutt

kriminalroman

Gyldendal 2012 Innbundet

Dette er den fjerde romanen om Hege Tønnesen.

Oslo, sent i november: EU er tildelt Nobels fredspris. I forkant av prisutdelingen avholdes det internasjonale toppmøter i Oslo, og «den tapte generasjon» - arbeidsløs ungdom fra hele Europa - strømmer til byen for å demonstrere mot EUs økonomiske politikk. Samtidig som demonstrantene blir mer og mer voldelige og umulige å kontrollere, får politiet vite at en snikskytter er på vei til Oslo - han har politiske drap på samvittigheten. Spaningsleder Theo Hannover ved Oslo-politiet og PST-etterforsker Hege Tønnesen arbeider desperat mot klokken for å hindre det verst tenkelige: et attentat under fredsprisutdelingen.

ISBN13 9788205428942

EAN 9788205428942

Serier Hege Tønnesen-serien (4) Theo Hannover (1)

Genre Politi og detektiver Krim Thrillere

Omtalt sted Oslo

Nok en krim med for mange usannsynligheter. Politi går aldri alene når de jakter. Hvorfor kan ikke forfattere få det med seg? Og de "glemmer" ikke å ha en person utenfor en boligblokk når de skal hente en person der (Sonia). Plottet var interessant men dessverre ødelegges det av for mange ting som ikke kan skje

• "Inkognito - thriller" av Eirik Wekre
  • "Fuglefangerne - kriminalroman" av Eirik Wekre