Saman er ein mindre aleine

av (forfatter) og Tove Bakke (oversetter).

Samlaget 2007 Heftet

Romanen handlar om fire menneske, Camille, Philibert, Franck og Paulette, som av ulike grunnar kjem til å møtast. Det er ein kjærleiksroman om livet, om relasjonar og kokkekunst.

Saman er ein mindre aleine er ei stor og medrivande forteljing om fire menneske, Camille, Philibert, Franck og Paulette, som av ulike grunnar kjem til å møtast. Det er ein kjærleiksroman, ein roman om livet, om relasjonar og kokkekunst. Handlinga utspelar seg i området rundt Eiffeltårnet i Paris. Anna Gavalda (f. 1970) er fødd og oppvaksen i utkanten av Paris, og bur der også i dag. Ho kom inn i den franske litterære landskapen som ein frisk pust då ho debuterte i 1999. Saman er ein mindre aleine har vore på bestseljarlistene i Frankrike i over eitt år, og det har blitt seld over 1.500.000 eksemplar. Romanen er omsett til 36 språk, og det er Tove Bakke som står for denne norske omsettinga.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2007

Serie Samlaget roman

Omtalt sted Paris

Eg les ikkje bøker meir enn ein gong, derfor kjøper eg få av dei. Denne kjøpte eg etter at eg las henne første gongen, og det er den første boka eg har lese fleire enn ein gong (tre til no) sidan eg las Anne+Jørgen=sant i 4. klasse.Det er ei kjærleiksforteljing, ei humoristisk forteljing, ei forteljing skrive med godt språk (og omsetjaren har også gjort god jobb), og ikkje minst er det ei forteljing med mykje håp, og håp trengst jo ganske ofte.

Jeg opplevde denne boka på den måten at det var vanskelig å legge den fra seg. Jeg pakka den ned når jeg skulle på jobbreise til Alicante for noen år siden. Mannen min uttrykte: "skal du ha med deg DEN boka (den er ganske tjukk!) Han syns visst ikke det var nødvendig. Men jeg tok den med og trodde selv at den var vanskelig å lese fordi den var skrevet på nynorsk. Men der tok jeg feil! Den er så nydelig oversatt og stemningen i boka er til å ta og føle på! Anbefales på det varmeste. Nå leser jeg Barnepiken av Kathryn Storcett. Den har noe av samme stemningen.

Philibert bor i en fantastisk stor og flott leilighet i påvente av et arveoppgjør i familien hans. Leieboeren Franck er ikke blant de enkleste å leve sammen med. Og enklere blir de ikke den dagen Philibert redder livet til Camillie, som bor på et råkaldt rom oppe på kvisten. Han flytter den febersyke og avmagrede jenta inn i leiligheten sin, og bestemmer seg for at hun skal bo sammen med dem.

Camille og Franck avskyr hverandre fra fra første stund. Men det viser seg snart at hun og Franck og også den stammende Philibert har en ting til felles; de er ensomme, forferdelig ensomme.

Med humor og varme skildres et gryende vennskap mellom de tre. Og det skal vise seg at det går lenger enn som så ... Oppe i alt dette introduseres vi for Camilles sutrende og umulige mor, samt Paulette som er i ferd med å bli senil. Underveis får vi også svar på hvem Colette egentlig er, og hva hun har flyktet fra. Colette som har slike kunstneriske evner som tegner, og som arbeider som vaskehjelp om nettene ... Det var veldig, veldig trist å bli ferdig med denne boka.

Jo visst har boka fine og rørende partier... men den kunne med fordel vært kutta ned endel. Her ble jeg ganske så lei før jeg ble ferdig! Terningkast 3-4.

Ei fasinerande forteljing om 4 personar som strevar seg gjennom kvardagen i stor einsemd. Tittelen ”Saman er ein mindre åleine” seier det mest og er treffande for korleis einsemda vert byggjesteinen som får livlysten tilbake hjå kvar og ein av dei.

Dei sat der i stillheita og såg på kvarandre og fekk sagt ein heil masse med ting. Dei snakka om Franck, sjølsagt, om avstandar, og ungdomstida, og somme landskap, og om døden, om einsemda, om tida som går, om gleda ved å vere saman og om livet som humpar og går, og alt utan å veksla eit einaste ord.

Det finst ikkje den sorg ei bok ikkje kan lindre, sa Montaigne, og Montaigne har alltid rett.

Den ene dagen vil du berre døy, neste dag innser du at alt som skulle til, var å gå ned eit par steg og finne lysbrytaren, og vips! vart alt lysare..

Ei hand er ein god ting. Ikkje for bindande for den som gir ho, og passeleg beroligande for den som får ho...

For ein skal ta vare på dei personane som oppfører seg ordentleg mot ein...Etter som du blir eldre, vil du sjå at det ikkje er så ofte du støyter på det slaget...

• lukta av ei gamal bok.
  • å kjøpe ei brukt bok, og fundere og kor mange ulike menneskje som har holdt denne boka i hendene sine.
  • å verte lest høgt for.
  • å finne sitat som legg seg på hjernebarken for alltid, og får heile verda til å stoppe opp eit par sekund.
  • gamle, fine innbudne bøker. helst lær.
  • når nokon har notert i boka. memo to self.
  • å få ei bok i gåve, med ei helsing i byrjinga.
  • å arve ei god bok frå noken ein er glad i.

• å vandre rundt i eit bibliotek, og føre hendene over bøkene, og berre sjå på alt som ein kan lese og lære.

• å lese høgt for eit barn, ei bok ein sjølv var glad i når ein var liten.

• når ein i ein dialog, plutseleg kjem på eit sitat frå eit bok, og det kunne ikkje passa betre inn i samtalen.

• barnebøker fulle av blyantstrekar og rablerier frå barna som har lest boka.

• å lese for eit menneskje som er sjukt, der begge to kan forlate røyndommen ei lita stund og forsvinne inn i bokverda.

• gleda og spaninga over å opne ei ulest bok for fyrste gongen.

• lukta av ei heilt ny bok.

• når nokon siterer ei bok, og du veit nøyaktig kva bok det er. gleda.

• kjensla av å ha lest noko så bra at ein vil rope det høgt ut, for ingen må gå glipp av å lese dette!

• å snuble tilfeldig over ei bok som syner seg å vere mind blowing.

Bøker som handler om ensomhet anbefalt av bokelskerene her inne.

Det er sikkert flere enn meg som har lagt merke til den voksende tendensen mot lengre titler i moderne samtidslitteratur. I denne listen har jeg samlet sammen de mest poetiske, nye som eldre. Og i tråd med temaet er listen også ganske lang.

• "Lykka er ein sjeldan fugl - roman" av Anna Gavalda
  • "Eg elska ho" av Anna Gavalda
  • "Ein vakker dag - roman" av Anna Gavalda
  • "Eg vil at nokon skal vente på meg - noveller" av Anna Gavalda
  • "Venstre hånd over høyre skulder - roman" av Selma Lønning Aarø
  • "Taushetens konsekvenser" av Linda Olsson
  • "Vente, blinke - eit perfekt bilete av eit personleg indre" av Gunnhild Øyehaug
  • "Lesesirkelen" av Elizabeth Noble
  • "Den lukkede bok - roman" av Jette A. Kaarsbøl