Postcard killers

av (forfatter), James Patterson (forfatter) og Elisabeth Bjørnson (oversetter).

Piratforl. 2010 Innbundet

Et ungt par på reise i Europa blir funnet myrdet på sitt hotellrom. Senere, i en annen by, blir et nytt par funnet. Og så et par til, i enda en by. Omstendighetene gjør at det tar tid før noen ser en sammenheng mellom drapene. Den unge, svenske journalisten Dessie Larsson blir mot sin vilje sentral i jakten på morderne.

De har myrdet over hele Europa. Nå har de kommet til Skandinavia. Et ungt par på reise i Europa blir funnet myrdet på sitt hotellrom. Avkledd og i en merkelig stilling. Senere, i en annen by, blir et nytt par funnet. Og så et par til, i enda en by. Omstendighetene gjør at det tar tid før noen ser en sammenheng mellom drapene. En ung journalist blir mot sin vilje sentral i jakten på morderne. Liza Marklund har sammen med James Patterson skrevet en internasjonal thriller. Postcard Killers er voldsom, følelsesladet og har et ekstremt høyt tempo.

Forlag Piratforl.

Genre Thrillere

Omtalt sted Europa

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Boken er veldig lettlest, men innholdet blir også for tynt. Karakterene og handlingene blir overfladisk, kommer ikke på innsiden av noen av delene.

"Har du diarè,Dèsirèe?"

Jeg så nettopp ei liste her inne som handla om "lokkende omslag". Her er min liste av bøker som ikke lokker i det hele tatt. Dette er bøker jeg aldri ville pekt meg ut i en hylle og sagt "DEN skal jeg lese!". Disse river ikke i leselysten i det hele tatt. Pirker ikke litt i den en gang.

Kun bøker utgitt i 2010 havner her...

Oppdateres fortløpende. Har som mål å lese minst 90 bøker i år, og logger alle i denne listen og en egen kategori på siden min.

• "Frels oss fra det onde - kriminalroman" av Kjetil Try
  • "Fasadefall" av Liza Marklund