Marked

a house of night novel

av (forfatter) og Kristin Cast (forfatter).

Atom books 2009 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Når 16 år gamle Zoey blir merket av Sporeren, er hennes gamle liv over. Hun må å slutte seg til House of Night, en skole hvor det eneste faget Zoey trenger å bekymre seg for, er Vampyr 101. Ulempen er selvsagt at hvis hun stryker, så vil hun dø.

Forlag Atom books

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9781905654314

EAN 9781905654314

Serie House of night (1)

Genre Fantasy

Denne anmeldelsen kommer til å bli veldig subjektiv: Jeg har lest et par dårlige bøker i livet mitt. Noen er kanskje mindre dårlige enn andre. «The House of Night» er rett og slett den verste boken jeg har lest noen gang. Det pussige er at da jeg for en del år tilbake leste denne romanen, faktisk ikke så på den som elendig. Den gangen opplevde jeg romanen som «ok». Etter nærmere refleksjon kom jeg fram til at denne serien ikke bare er «ok» men utrolig dårlig. Jeg følte egentlig ikke en interesse for å finne ut hva som ville skje videre med karakterene, men jeg tenkte at serien muligens ville forbedre seg etter hvert som handlingen skred fram og karakterene utviklet seg. Skjedde dette? Nei. Serien ble verre og verre. Det samme kan jeg si om karakterene. Etter et par bøker ga jeg opp. Problemet er ikke sjangeren, for jeg liker fantasy, men karakterene. Jeg har aldri vært bort i så stereotypiske karakterer i litteraturen før.

Handlingen finner sted på en videregående skole for vampyrer. Hovedpersonen blir populær i det sekundet hun setter føttene sine på den nye skolen. Den blonde populære jenta på skolen ser straks på henne som en rival og forsøker å ødelegge livet hennes. Den perfekte og kjekkeste gutten på skolen blir interessert i hovedpersonen. Selvfølgelig er han eksen til den «ondskapsfulle» blondinen. Hovedpersonen får noen allierte på skolen. Deres store mål er å føre hovedpersonen og «kjekkasen» sammen. Hvorfor det? Jo, selvfølgelig fordi hun er den nye dronningen på skolen og han den kjekkeste typen i mils omkrets. Et annet overordnet mål er å vinne krigen mot den ondskapsfulle blondinen. Skjer det noe mer interessant utover dette? Nei. For å oppsummere dette kort: Om du liker «high school» drama og stereotypiske karakterer, så fungere denne romanen for deg.

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Veldig spennende, klarte nesten ikke å legge den fra meg! Burde bli lest!:)

Første gangen jeg leste denne boka, likte jeg den veldig godt. Men etter at jeg leste en omtale, som ikke var positivt innstilt, har jeg vært mer kritisk. Og ja, det var noen ting jeg stusset ved. Men boka holder spenningen oppe, så jeg liker den fortsatt. Bare ikke like godt...

Jeg var litt skeptisk til å lese disse bøkene, men jeg må si jeg ble positivt overraska over denne.
Jeg kommer helt klart til å lese resten av House of Night-bøkene!

Blessed to be..

Merry meet, merry part and merry meet again.

I don't like their kind - the kind of people who try to control others and make them look bad just to feel better about themselves.

No chocolate? Yea, there's some really expensive chocolate in the cabintes. The vamps say chocolate in moderation is good for us. OKAY, WHO THE HELL WANTS CHOCOLATE IN MODERATION?

En liste over litteratur om forelskelse og kjærlighet i tenårings/ung voksen -alderen.

Forslag til litteratur om temaet innenfor hvilken som helst sjanger mottas gjerne! Det finnes mange romaner, men hva med dikt, tegneserier o.l.? Og litt mer innslag av de virkelige klassiske historiene, som unge fremdeles vil kunne ha glede av i dag ville også vært fint...

Jeg vil garantert oppdatere denne etterhvert som jeg får lest enda flere vampastisk fantastiske bøker med vampyrer i ^_^ Mange står på venteliste for å bli lest.

Noen ganger har man skikkelig flaks når en ny motebølge slår til, takk alle Twilight-fans fordi butikkene plutselig tar inn klassiske bøker de ikke hadde giddet å komme med ellers:D

Listen er i Prioritert rekkefølge med favorittene øverst.

Ved Seriebøker vil bare bok nr. 1 stå på listen.
Tips mottas med Stor glede.

Følger trenden og lager liste

Bøker for ungdom, spesielt jenter på 12-18 år. (spørs på boka) Fantasy, romantikk, humor, sorg, moral, action osv osv. Anbefales!

Oppdateres jevnlig

Midt i alle bøkene jeg ikke tidligere har lest, havner Harry Potter, igjen, de er alltid verdt å lese gjennom! Igjen og igjen og igjen;)

• "Bedratt - en house of night-roman" av P.C. Cast
  • "Jaget - en house of night-roman" av P.C. Cast