Sommeren vi kledde oss nakne

av (forfatter) og Helene Uri (forfatter).

Gyldendal 2005 Innbundet

En natt midt i sommerferien ser Stian Mia balansere på et brorekkverk. Hun er fortvilet og full. Stian og Mia kysser hverandre, to verdener kolliderer, og ingenting går som planlagt. Stian vet at han vil ha Mia, men Mia vet at alt som betyr noe, kan kollapse når som helst.

Når en gutt og en jente møtes, har historien alltid to sider. Sommeren vikledde oss nakne har derfor to forfattere. En rå, sår og dramatisk beretning om en uvanlig sommer. En natt på ferie i Danmark oppdager Stian Mia som balanserer på brorekkverket og kaster opp. De møtes i et syrlig, intenst kyss. Men et oppkastkyss kan føre til mer enn man aner. To verdener kolliderer - hans og hennes - og ingenting går som planlagt. Det blir den beste og verste sommeren på en gang. Stian vet at han vil ha Mia, men Mia vet at alt som betyr noe, kan kollapse når som helst ...

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788205338043

EAN 9788205338043

-Skalldyraften. Først humrer man litt. så reker man litt rundt, og så krabber man til sengs.

Jeg har opplevd det før. Jeg tror jeg er med, men i stedet stanger jeg i et trelags, lydisolert pleksiglass. Det eneste som på uforklarlig vis slipper igjennom, er de gale ordene.

Hun sier jeg er pen når jeg smiler, jeg veit ikke om det betyr at jeg er stygg ellers, men passer på å strekke ut leppene.

Etterpåklokskap må være fornuftens verste fiende.

Jeg finner henne ved bølgene, hun ligger på en strandmadrass. Jeg forsøker å konsentrere meg om ansiktet, men all den nakne huden kommer i veien. Hun er svakt gyllen, og kroppen krummer seg som svaberg. Huden virker myk og silkefin, bare tanken på å la hånda gli over den gjør meg svimmel. Bikinien skjuler ingenting jeg ikke kan fantasere fram.

En liste over litteratur om forelskelse og kjærlighet i tenårings/ung voksen -alderen.

Forslag til litteratur om temaet innenfor hvilken som helst sjanger mottas gjerne! Det finnes mange romaner, men hva med dikt, tegneserier o.l.? Og litt mer innslag av de virkelige klassiske historiene, som unge fremdeles vil kunne ha glede av i dag ville også vært fint...

Bøker fre min ungdomstid, men også ungdomsbøker jeg leser nå.

• "Frosten kom tidlig" av Arne Svingen
  • "Juli" av Tania Kjeldset
  • "Han bare falt" av Kjersti Scheen
  • "Alt jeg vil er å kysse deg" av Charlotte Glaser Munch
  • "Skindeep" av Toeckey Jones
  • "Det er mitt liv" av Katarina von Bredow
  • "Ser hodet mitt stort ut med denne?" av Randa Abdel-Fattah