Ever - for alltid

av (forfatter) og Sidsel Mellbye (oversetter).

Kagge 2010 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Etter at hun mister familien sin i en bilulykke oppdager seksten år gamle Ever Bloom at hun er i besittelse av overnaturlige evner. Hun gjør alt hun kan for å undertrykke disse, unngår kontakt med folk, og blir stemplet som en raring. Men alt forandrer seg med den nye gutten i klassen, den vakre og eksotiske Damen Auguste. Hun dras inn i en hemmelig, mystisk verden - og forelsker seg dypt og hjelpeløst. Dette er den første boka om Ever Bloom.

Etter at familien hennes er drept i en forferdelig ulykke, oppdager seksten år gamle Ever Bloom at hun kan se auraen til folk, lese tankene deres og kjenne hele livshistorien deres bare ved å ta på dem. Hun gjør alt hun kan for å unngå kontakt med andre mennesker og holde tilbake sine evner, og blir stemplet som en raring på den nye skolen sin. Men alt blir forandret når hun møter Damen Auguste. Han er vakker, eksotisk og rik. Og han er den eneste som kan roe ned alt bråket og energien i hodet hennes, med en magi som er så intens at hun føler at han kan se rett inn i sjelen hennes. Ever dras dypere og dypere inn i hans lokkende verden av hemmeligheter og mystikk. Hun står igjen med flere spørsmål enn svar. Og hun aner ikke hvem hun egentlig er - eller hva det er. Det eneste hun vet sikkert, er at hun er i ferd med å forelske seg dypt og hemningsløst i ham.

Forlag Kagge

Serie De udødelige

Genre Spenning

ELSKER denne boken. Den er helt fantastisk spennende! Jeg elsker at forfatteren gir oss frampek hele tiden, og lar oss lese i uvitenhet, og lar oss sitte igjen med alle disse spørsmålene, som vi lese videre for å få svar på. Den er sykt spennende, og jeg leste den ut på kun 2 dager.

Denne boken er helt fantastisk! Jeg bruker ikke å lese bøker fordi jeg syns det er litt kjedelig, men da jeg leste denne kunne jeg ikke stoppe! Leste den ut på en helg.

"Elsker du meg?"

Jeg vender hodet og ser bort. Jeg vet jo at jeg gjør det, vet at jeg elsker ham til siste hårstrå, siste hudcelle, siste blodsdråpe, at jeg eksploderer av kjærlighet, koker over [...]

"I don't want to talk about it,: I say, blinking at the water globes that are now red and forming into a tulip. "What do you want to talk about?" he whispers, gazing at me with those yes, two infinite pools luring me in. "I don't want to talk," I whisper, holding my breath as his lips met mine.

I panicked. I looked everywhere. Running this way and that, but it all looked the same-warm, white, glistening, shimmering, beautiful, stupid, eternal mist. And I fell to the ground, my skin pricked with cold, my whole body twitching, crying, screaming, cursing, begging, making promises I knew I could never ever keep.

"Hvor er Miles?" spør jeg og avbryter henne, jeg har ikke lyst til å høre et ord mer om den utrolige Drina og hennes fantastiske evne til å sno seg. "Pugger replikker. Skoleteateret setter opp et Hairspray-stykke, og han håper på hovedrollen. "Er ikke hovedrollen en jente?" Jeg åpner lunsjpakken og finner en halv sandwich, en drueklase, en pose chips og flere tulipaner.

"Hvordan kom du forbi portvakten?" spør jeg og vet med sikkerhet at jeg ikke ba ham komme inn. "Sjarm og en dyr bil virker hver gang." Han ler, børster av den svarte designerjeansen bak og følger etter meg inn.

Det er mange gode bøker for ungdom som har kommet ut i høst, og siden det ikke alltid er like lett å følge med på for alle interesserte tenkte jeg ut å legge det ut her. Bøkenes rekkefølge har med sjanger å gjøre, ikke personlig preferanse.

En liste over litteratur om forelskelse og kjærlighet i tenårings/ung voksen -alderen.

Forslag til litteratur om temaet innenfor hvilken som helst sjanger mottas gjerne! Det finnes mange romaner, men hva med dikt, tegneserier o.l.? Og litt mer innslag av de virkelige klassiske historiene, som unge fremdeles vil kunne ha glede av i dag ville også vært fint...

Etter tips fra dere og litt snoking i bokhyllene prøver jeg meg på en bokliste til en 17-åring som har forlest seg på Harry Potter. Flere av disse titlene er ukjente for meg. Jeg har ikke engang lest Harry Potter!

Har dere synspunkter på bøkene, eller flere forslag, er jeg takknemlig for det! Gjerne bøker med humor.

Dette er en liste med de beste bøkene jeg har lest.

Mål for 2013: fullføre 50 av disse bøkene.

• "Evig din" av Alyson Noël
  • "Skyggelandet" av Alyson Noël