Herlig uærlig

Katarina Bishop - 1. klasses svindler

av (forfatter) og Svein Svarverud (oversetter).

Pantagruel 2010 Innbundet

Katarina har tilbrakt barndommen med å assistere faren sin, en kunsttyv. Hun forsøker å starte med blanke ark ved å begynne på kostskole i New England, men så blir faren beskyldt for å ha stjålet allerede stjålne mesterverk fra en skummel, italiensk milliardær. Kat bestemmer seg for å finne de forsvunne maleriene, og milliardæren gir henne en frist på to uker. Dette er den første boka om Katarina.

En svært underholdende spenningsroman som er den første i en ny ungdomsserie om mestertyven Katarina Bishop, fortalt av suksessforfatteren Ally Carter, og allerede planlagt som Hollywoodfilm. Ally Carter bygger et univers som suger leseren inn i seg. Tenk deg Harry Potter krysset med Twilight-serien og en moderne jetset Ronja Røverdatter i hovedrollen. Eventyr, personskildring og spenning, få med deg begynnelsen på denne fantastiske historien.

Forlag Pantagruel

Genre Spenning

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Det er litt forsent å snu nå. Som du kan se, har jeg allerede funnet frem puppene mine for anledningen...

Hun var onkel Eddies grandniese tvers igjennom. En proff. En svindler. En tyv.

Jeg valgte ikke det, Kat. Jeg valgte deg.

Det er så sinnsykt mye bra for ungdom denne våren - her er det bare å forsvinne ned i mellom permene på en bok! Dette er bøker som er svert lesbare for oss "voksne" også :)

Det er mange gode bøker for ungdom som har kommet ut i høst, og siden det ikke alltid er like lett å følge med på for alle interesserte tenkte jeg ut å legge det ut her. Bøkenes rekkefølge har med sjanger å gjøre, ikke personlig preferanse.

Jeg har lest en god del ungdomsbøker gjennom tiden, og tenkte jeg skulle samle noen av dem som falt godt i smak i en liste. Noen er nye, mens andre er gamle og samtlige er kjekke å lese!

Kommer sannsynligvis til å legge til bøker etterhvert (kommer ikke på alle som er bra på en gang), og kanskje skrive litt om hver enkelt bok:)

Følger trenden og lager liste

Oppdateres jevnlig

Midt i alle bøkene jeg ikke tidligere har lest, havner Harry Potter, igjen, de er alltid verdt å lese gjennom! Igjen og igjen og igjen;)

• "Spesielle kriminelle - en herlig uærlig roman" av Ally Carter
  • "Cross My Heart and Hope to Spy (Gallagher Girls)" av Ally Carter
  • "I'd Tell You I Love You But Then I'd Have to Kill You (Gallagher Girls)" av Ally Carter
  • "Jakten på Violet Park" av Jenny Valentine
  • "Heksesot - Ellas bok" av Kari Woxholt Sverdrup