Frels oss fra det onde

kriminalroman

Gyldendal 2011 Innbundet

Ti år gamle Nadija Hazic kommer hjem fra skolen og finner mora brutalt drept. Da etterforskerne Rolf Lykke og Parisa Sadegh oppdager at den dreptes mac er borte, og at hun har drevet med nettdating, har de plutselig mange mistenkte å forholde seg til. Dette er andre bok om Lykke og Sadegh.

Ny intens krim fra Kjetil Try

Hvem skjuler seg bak profilene på alle nettdatingstedene? Hvordan kan en kvinne på jakt etter kjærligheten egentlig vite om den tilsynelatende fornuftige mannen er den han utgir seg for å være?Da Nadija Hadzics tiårige datter kommer hjemom for å hente en gjenglemt mattebok, finner hun moren drept på gulvet i leiligheten. Et langt snitt går fra overleppen til underlivet, og kroppen er fylt av vaskepulver. Det eneste som mangler i leiligheten er kvinnens Mac. Etterforskerne Rolf Lykke og Parisa Sadegh stilles overfor titusentalls potensielle mistenkte, en jungel av mulige motiver, og en gjerningsmann som ikke nøler med å slå til igjen.

ISBN13 9788205410848

EAN 9788205410848

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oslo

En lettlest, tradisjonell og artig krimbok. Enkelt språkbruk, og enkle skildringer som gjør det lettere å fange de som i utgangspunktet ikke er så veldig glad i krim.

Kjetil Try var en ny bekantskap för mig och det gav mersmak. Välskriven bok med tydliga karaktärer och en väldigt spännande upplösning. Ska söka efter de tidigare böckerna och väntar med spänning på nästa!

En skikkelig nedtur dette!
Når en bok åpner med at en person ringer fra sin Iphone til Opplysningen for Å BLI SATT OVER til politiet, skal det svært mye til for at resten av handlingen blir troverdig. Det blei den heller ikke!
Til slutt var jeg så irritert at jeg måtte slutte å høre.
USJ!

Mitt råd er: Styr unna!

Bøker kjøpt pr 24/11. Må bare få nok tid til å lese... Prioriteringer, prioriteringer.... ;)

Alle bøker lest i 2012 ^^,

• "Stø kurs - kriminalroman" av Kjetil Try