Glass houses

2010 Heftet

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Serie The Morganville vampires (1)

Genre Fantasy

Den hadde visse småfeil som gjør at den ikke kommer helt opp på toppen av lista, men denne boka likte jeg veldig godt!

Jeg ble bare mer og mer frustrert over hvor lite bra vampyrserier for ungdommer det finnes der ute, og da jeg fikk høre at denne inneholdt monstervampyrer og ikke overnaturlige vakre glitrende vampyrer bestemte jeg meg for å gi denne boken en sjanse, ikke at jeg angrer.

Glasshuset er den første boken i en lang serie hvor vi følger Claire Danverse, en 16 åring som just har flyttet inn til Morgaville i Texas. Hun blir mobbet av den snobbete Monica Morrell. Etter å ha blitt brutalt banket opp av Monica og gjengen hennes bestemmer Claire seg for at hun ikke lenger kan bo på studenthjemmet når livet hennes er i fare der. Derfor søker hun tilflukt hos trioen Shane, Eve og Michael. Og tror du ikke at Claire klarer å rote seg bort feil vampyr på feil tidspunkt? Men med de nye og troverdige vennene sine er hun nå ikke lenger alene.

Boka var grei, den. Bedre enn de fleste bøker jeg har lest om vampyrer. Her er ikke vampyrene menneskelige, følsomme, overnaturlige vakre eller glitrer som en nypusset diamant i sola. Her er vampyrene monstre, følelsesløse, brutale, selvopptatte og blodtørstige. Tror du denne boken er for deg, hm?

Se min anmeldelse av boka; Glass-houses

Gripende, fantastisk! Anbefales virkelig til lesehester som elsker skjønnlitteraturer med masse drama og kjærlighet.

Peer pressure sucks. So do vampires

When Claire opened her mouth - whether to say hello or to yell for help, she didn't know - he surprised her into silence by grinning at her and putting his finger over his mouth to shush her. "Hey," he whispered. "I'm Shane. What's up?"

Jeg vil garantert oppdatere denne etterhvert som jeg får lest enda flere vampastisk fantastiske bøker med vampyrer i ^_^ Mange står på venteliste for å bli lest.

Noen ganger har man skikkelig flaks når en ny motebølge slår til, takk alle Twilight-fans fordi butikkene plutselig tar inn klassiske bøker de ikke hadde giddet å komme med ellers:D

Listen er i Prioritert rekkefølge med favorittene øverst.

Ved Seriebøker vil bare bok nr. 1 stå på listen.
Tips mottas med Stor glede.

Oppdateres fortløpende. Har som mål å lese minst 90 bøker i år, og logger alle i denne listen og en egen kategori på siden min.

• "Mørkets gate" av Rachel Caine
  • "By Midnight (Ravenwood)" av Mia James
  • "Knife" av R J Anderson
  • "Hvis jeg skulle dø" av Amy Plum
  • "Bloodlines" av Richelle Mead
  • "The Reckoning - They Gave Chloe Saunders Her Power. Now They Want to Take it Away. Big Mistake..." av Kelley Armstrong