Kvinnen i plast

kriminalroman

Gyldendal 2010 Innbundet

Da Veronika Undset blir funnet død, viser det seg at førstebetjent Frank Frølich har møtt Veronica to ganger: en gang han har innbrakt henne for narkotikabesittelse, og en gang har han møtt henne i kraft av at hun var forlovet med hans gamle venn Karl Anders. Politiet får etter hvert flere saker som alle er preget av menns grusomheter mot kvinner. Dette er den sjuende romanen om førstebetjent Frølich og Gunnarstranda.

Ny politiroman fra Kjell Ola Dahl -- om menns grusomhet mot kvinner

Veronika Undset blir funnet død i en søppelkonteiner på Kalbakken i Oslo. Liket er omhyggelig skåldet og pakket inn i plast; ingen biologiske spor er å finne. I venstre øre en liten diamant. Førstebetjent Frank Frølich har møtt Veronika to ganger tidligere. En sommerlys natt innbrakte han henne for narkotikabesittelse, og en stund etter treffer han henne igjen: Det viser seg at hun er forlovet med hans gamle venn Karl Anders. Det blir flere saker, som alle preges av menns grusomhet mot kvinner, og Frank Frølich må langsomt innse at han må tilbake til sin egen mørke fortid for å finne årsakene til forbrytelsene.

ISBN13 9788205398436

EAN 9788205398436

Serie Gunnarstranda og Frølich (7)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oslo

Spennende, og en uventet vri på slutten. god krim!

En spennende og lettlest bok, men likte ikke helt slutten til tross for at den er troverdig. Liker de forskjellige karakterene i bok godt, og føler at jeg kjenner de godt etter bare å ha lest denne boka (de andre er det endel år siden jeg leste).
Ender på en sterk 4`er.

Den som påstår at det ikke finnes sannheter, bruker sannheten som argument

Følger trenden og lager liste

• "Svart engel - kriminalroman" av Kjell Ola Dahl
  • "Dødens investeringer" av Kjell Ola Dahl