Kvinnen i vinduet

av (forfatter) og Stian Omland (oversetter).

Gyldendal 2018 Innbundet

Det er ikke paranoia hvis det virkelig skjer.
Anna Fox har ikke forlatt huset sitt på lang tid. I ti måneder har hun gått fra rom til rom i det gamle huset i New York, fortapt i minner, for redd til å gå ut. Annas eneste forbindelse med omverdenen er gjennom vinduet. Der sitter hun dag etter dag og følger med på naboene. Da familien Russell flytter inn i huset over gaten, blir Anna veldig nysgjerrig. De virker som den perfekte familie på tre, de ser ut til å leve et liv likt det Anna selv hadde en gang. En kveld hører hun et skrik, og hun tror hun ser en kvinne bli drept i nabohuset. Men vil noen tro på henne? Kan hun stole på sin egen hukommelse?
Kvinnen i vinduet er A.J. Finns første bok. En psykologisk spenningsroman under utgivelse i 37 land.
«Kvinnen i vinduet er en av de sjeldne bøkene som det virkelig er umulig å legge fra seg. Finn skriver elegant og ofte bemerkelsesverdig. Han lar den gjennomført originale historien sin utspille seg med klassisk film noir som bakteppe på en måte som er både herlig og urovekkende.» Stephen King.

ISBN13 9788205506978

EAN 9788205506978

Genre Thriller

Omtalt sted New York

Side opp og side ned med beskrivelser om tilstand i medisin- og alkoholrus.
Blir jo aldri ferdig!

Veldig bra! Spennende, originalt fortalt! Vipper mellom 5'er og 6'er for meg, faktisk :)

Tok alt for lang tid før noe skjedde. Og å presentere samtlige naboer i hele bydelen omtrent er helt nytteløst, jeg har ikke sjans til å huske en brøkdel av dem. Etter ca. 60 sider gadd jeg ikke mer. Da hadde det ikke skjedd noe som helst spennende og da gidder ikke jeg fortsette på noe som skal være en spennings-roman.

Elske psykologiske thrillere og denne boka som var full av sitrende spenning og uventa vendinge. Den hadde hærlig nerve i seg og eg blei holdt i ånde hele veien, vanskelig å legge fra seg. Glede meg te filmen, og ikkje minst neste bok! :D

[Manhattan:] Noen ganger, når himmelen henger lavt, forestiller jeg meg at jeg er der oppe, i et fly eller på en sky, og skuer ned på øya under meg: boene som sykkeleiker fra østbredden, bilene som suges mot den som fluer som strømmer til en lyspære.

Som Bernard Shaw sa:..."Alkohol er bedøvelsesmiddelet som gjør det mulig for oss å holde ut livets operasjon."

Også i år er målet å lese 52 bøker.

Leseliste.

• "Åte" av Daniel Cole
  • "Husdyret" av Camilla Grebe
  • "Akrash - krim" av Jesper Stein
  • "Liv" av Mikaela Bley
  • "Lykkelige omstendigheter" av Michael Robotham
  • "Avdeling 73" av Sofie Sarenbrant
  • "Fuglekikkeren" av William Shaw
  • "The child" av Fiona Barton
  • "En fremmed i huset" av Shari Lapena