Kvinnen i vinduet

av (forfatter) og Stian Omland (oversetter).

Gyldendal 2018 Innbundet

Det er ikke paranoia hvis det virkelig skjer.
Anna Fox har ikke forlatt huset sitt på lang tid. I ti måneder har hun gått fra rom til rom i det gamle huset i New York, fortapt i minner, for redd til å gå ut. Annas eneste forbindelse med omverdenen er gjennom vinduet. Der sitter hun dag etter dag og følger med på naboene. Da familien Russell flytter inn i huset over gaten, blir Anna veldig nysgjerrig. De virker som den perfekte familie på tre, de ser ut til å leve et liv likt det Anna selv hadde en gang. En kveld hører hun et skrik, og hun tror hun ser en kvinne bli drept i nabohuset. Men vil noen tro på henne? Kan hun stole på sin egen hukommelse?
Kvinnen i vinduet er A.J. Finns første bok. En psykologisk spenningsroman under utgivelse i 37 land.
«Kvinnen i vinduet er en av de sjeldne bøkene som det virkelig er umulig å legge fra seg. Finn skriver elegant og ofte bemerkelsesverdig. Han lar den gjennomført originale historien sin utspille seg med klassisk film noir som bakteppe på en måte som er både herlig og urovekkende.» Stephen King.

ISBN13 9788205506978

EAN 9788205506978