The woman in the window

HarperCollins 2018 Heftet

What did she see?

It's been ten long months since Anna Fox last left her home. Ten months during which she has haunted the rooms of her old New York house like a ghost, lost in her memories, too terrified to step outside.

Anna's lifeline to the real world is her window, where she sits day after day, watching her neighbours. When the Russells move in, Anna is instantly drawn to them. A picture-perfect family of three, they are an echo of the life that was once hers.

But one evening, a frenzied scream rips across the silence, and Anna witnesses something no one was supposed to see. Now she must do everything she can to uncover the truth about what really happened. But even if she does, will anyone believe her? And can she even trust herself?

Forlag HarperCollins

Utgivelsesår 2018

Genre Psykologiske thrillere

Omtalt sted New York

Side opp og side ned med beskrivelser om tilstand i medisin- og alkoholrus.
Blir jo aldri ferdig!

Veldig bra! Spennende, originalt fortalt! Vipper mellom 5'er og 6'er for meg, faktisk :)

Elske psykologiske thrillere og denne boka som var full av sitrende spenning og uventa vendinge. Den hadde hærlig nerve i seg og eg blei holdt i ånde hele veien, vanskelig å legge fra seg. Glede meg te filmen, og ikkje minst neste bok! :D

Tok alt for lang tid før noe skjedde. Og å presentere samtlige naboer i hele bydelen omtrent er helt nytteløst, jeg har ikke sjans til å huske en brøkdel av dem. Etter ca. 60 sider gadd jeg ikke mer. Da hadde det ikke skjedd noe som helst spennende og da gidder ikke jeg fortsette på noe som skal være en spennings-roman.

Som Bernard Shaw sa:..."Alkohol er bedøvelsesmiddelet som gjør det mulig for oss å holde ut livets operasjon."

[Manhattan:] Noen ganger, når himmelen henger lavt, forestiller jeg meg at jeg er der oppe, i et fly eller på en sky, og skuer ned på øya under meg: boene som sykkeleiker fra østbredden, bilene som suges mot den som fluer som strømmer til en lyspære.

Etter Flink pike (Gone girl) ble blågrønne forsider med gule detaljer kode for en bestemt type psykologisk thriller: Hovedpersonen er en kvinne. Vi er usikker på om vi kan stole på henne. Det kommer (minst) en twist underveis.

Jeg elsker disse bøkene, og har samlet noen her. Kom gjerne med tips til flere slike!

Ja, jeg vet, noen av bøkene i denne listen mangler den gule detaljen, men de er designmessig innen for det samme språket ;)

Også i år er målet å lese 52 bøker.

Leseliste.

Bøker lest 2018