Lille linerle

kriminalroman

Liv forlag 2017 Innbundet

Sju år gamle Mari leker på stranda utenfor huset der hun bor. Det er en regntung oktoberdag og mamma har besøk av den nye kjæresten sin, Petter. Mari liker ham ikke. Hun drømmer om at den ordentlige pappaen hennes - som hun bare husker fra et sort-hvitt-bilde hun har på natt- bordet - en dag skal komme på besøk.
Det finnes mange eksempler fra virkeligheten på unge jenter som blir holdt fanget av usle menn. Noen av dem i årevis. Ofte i mørke kjellere, i helt vanlige boligområder, der ingen aner hva som foregår innenfor naboens vegger. Kunne det samme skjedd i Kodal, det fredelige, lille tettstedet rett utenfor Sandefjord?

Forlag Liv forlag

Utgivelsesår 2017

Serie Håkon Haakonsen (1)

Genre Krim

Omtalt sted Sandefjord

Takk for utrolig spennede bok. Det er alltid ekkelt å lese om misbruk av barn. Når sånt står i avisen, så orker jeg kun å lese oveskriften - det er det sikkert flere enn meg som føler, når man har barn selv.
Denne boken var guffen, men samtidig ble man dratt inn i historien på en måte som gjorde at man ikke klarte å legge den i fra seg, ble lest ut på under 1 døgn. Jeg forstår ikke helt hvordan du klarer å ta inn over deg mennesker som er sånn, du må være mentalt utmattet etter en skriveøkt. Men for meg som spiser krimbøker til morgen, middags og kvelds om jeg har tid, så var det en utrolig fengende bok. Gratulerer med dette, blir nok flere bøker tenker jeg, om ikke de andre forfatterene dine holder deg så travelt opptatt at du ikke får tid nok. Men som en venn sa en gang, om ikke 8 timers søvn er nok, så får en ta natta til hjelp. Sånn er det vel med oss som skriver også. Lykke til med positive omtaler videre !!

Veldig bra bok, selv om man blir provosert av at verden kan være slik for et lite barn. Jeg begynte å lese den i går, og kunne ikke legge meg til å sove før den var utlest. Anbefales!

Ja, denne leverer! Meget overraskende slutt, helt til siste setning, siste ord. Og så er den ferdig. Jeg skulle ønske den var lenger, jeg vil vite mer! Vær så snill, Myriam!

Denne var ikke mulig å legge fra seg. Anbefales!

En helt utrolig god krim om barnekidnapping og konevold, helt umulig å legge fra seg. Holder nervene i spenn til siste slutt, og da en svært så overraskende slutt. Gleder meg til og håper på flere bøker fra denne forfatteren. Dette var for meg krim i toppklasse og en solid 6-er!

Imponerende godt og innsiktsfullt fortalt om et kidnappet barn. Terningkast 6.

Synes det var veldig greit å lage liste over bøker etterhvert som jeg leste dem i fjor, så tenkte å gjøre det samme i år. :)

Dette er de bøkene jeg har lest i 2017. Boktitler blir lagt inn etterhvert som de er lest.

Bøker jeg ville lese i 2016 som aldri blir lest fordi lista over 2016-bøker ble så altfor lang (og samtidig utilstrekkelig). Så dette er "leftovers" pluss diverse som nok dukker opp meir eller mindre spontant. Foruten desse reste-bøkene har eg planer om å
1) lese fleire klassikare
2) utforske meir japansk litteratur - rett og slett fordi eg falt pladask for Haruki Murakami
3) utvide sjangrene eg les, F. Eks vil eg forsøke meg på litt fantasy (fordi den såkalla "urbane fantasy-en" i Neil Gaimans Neverwhere gav meirsmak. Også innen Sci-fi, gjerne med humor og satire, som i Hitchhikers guide to the Galaxy, vil eg lese meir

A Book Recommended by a Librarian
An Espionage Thriller
A Book with a Cat on the Cover
A Book by an Author who uses a Pseudonym
A Bestseller from a Genre you don't Normally read
A Book by or about a person who has a disability
A Book Involving Travel
A book with a subtitle
A Book Involving a Mythical Creature
A book that's published in 2017
A Book you've read before that never fails to make you smile
A Book about Food

A Book recommended by an Author you love
A Bestseller from 2016
A Book with a Family-Member term in the Title
A Book that takes place over a character's Lifespan
A Book about an immigrant or refugee
A Book from a genre/subgenre that you've never heard of
A Book with an Eccentric Character
A Book that's more than 800 pages
A Book you got from a used book sale
A Book that's been Mentioned in another Book
A Book about a Difficult Topic