Lille linerle

kriminalroman

Liv forl. 2017 Innbundet

Sju år gamle Mari leker på stranda utenfor huset der hun bor. Det er en regntung oktoberdag og mamma har besøk av den nye kjæresten sin, Petter. Mari liker ham ikke. Hun drømmer om at den ordentlige pappaen hennes - som hun bare husker fra et sort-hvitt-bilde hun har på natt- bordet - en dag skal komme på besøk.
Det finnes mange eksempler fra virkeligheten på unge jenter som blir holdt fanget av usle menn. Noen av dem i årevis. Ofte i mørke kjellere, i helt vanlige boligområder, der ingen aner hva som foregår innenfor naboens vegger. Kunne det samme skjedd i Kodal, det fredelige, lille tettstedet rett utenfor Sandefjord?

Forlag Liv forl.

Genre Krim

Omtalt sted Sandefjord

Veldig bra bok, selv om man blir provosert av at verden kan være slik for et lite barn. Jeg begynte å lese den i går, og kunne ikke legge meg til å sove før den var utlest. Anbefales!

Takk for utrolig spennede bok. Det er alltid ekkelt å lese om misbruk av barn. Når sånt står i avisen, så orker jeg kun å lese oveskriften - det er det sikkert flere enn meg som føler, når man har barn selv.
Denne boken var guffen, men samtidig ble man dratt inn i historien på en måte som gjorde at man ikke klarte å legge den i fra seg, ble lest ut på under 1 døgn. Jeg forstår ikke helt hvordan du klarer å ta inn over deg mennesker som er sånn, du må være mentalt utmattet etter en skriveøkt. Men for meg som spiser krimbøker til morgen, middags og kvelds om jeg har tid, så var det en utrolig fengende bok. Gratulerer med dette, blir nok flere bøker tenker jeg, om ikke de andre forfatterene dine holder deg så travelt opptatt at du ikke får tid nok. Men som en venn sa en gang, om ikke 8 timers søvn er nok, så får en ta natta til hjelp. Sånn er det vel med oss som skriver også. Lykke til med positive omtaler videre !!

Denne var ikke mulig å legge fra seg. Anbefales!

Ja, denne leverer! Meget overraskende slutt, helt til siste setning, siste ord. Og så er den ferdig. Jeg skulle ønske den var lenger, jeg vil vite mer! Vær så snill, Myriam!

En helt utrolig god krim om barnekidnapping og konevold, helt umulig å legge fra seg. Holder nervene i spenn til siste slutt, og da en svært så overraskende slutt. Gleder meg til og håper på flere bøker fra denne forfatteren. Dette var for meg krim i toppklasse og en solid 6-er!

Imponerende godt og innsiktsfullt fortalt om et kidnappet barn. Terningkast 6.

Dette er de bøkene jeg har lest i 2017. Boktitler blir lagt inn etterhvert som de er lest.

Bøker jeg ville lese i 2016 som aldri blir lest fordi lista over 2016-bøker ble så altfor lang (og samtidig utilstrekkelig). Så dette er "leftovers" pluss diverse som nok dukker opp meir eller mindre spontant. Foruten desse reste-bøkene har eg planer om å
1) lese fleire klassikare
2) utforske meir japansk litteratur - rett og slett fordi eg falt pladask for Haruki Murakami
3) utvide sjangrene eg les, F. Eks vil eg forsøke meg på litt fantasy (fordi den såkalla "urbane fantasy-en" i Neil Gaimans Neverwhere gav meirsmak. Også innen Sci-fi, gjerne med humor og satire, som i Hitchhikers guide to the Galaxy, vil eg lese meir

• "Trekkfuglene - kriminalroman" av Erling Greftegreff
  • "Kvinnen ved jordas kant - en saga om Frøydis Eiriksdatter" av Gunhild M. Haugnes
  • "Ankomst - roman" av Gøhril Gabrielsen
  • "Min søsters grav" av Robert Dugoni