Paris for én

av (forfatter), Claire Rollet (illustratør) og Elisabeth Haukeland (oversetter).

Bastion 2016 Innbundet

Nyhet fra Norges mestselgende forfatter Jojo Moyes:

Nell er 26 år og har aldri vært i Paris. Hun har heller
aldri vært på ferie med kjæresten sin før, og hun er ikke akkurat kjent som den eventyrlystne typen. Men når kjæresten må avlyse deres lenge planlagte helgetur i siste sekund, får hun sjansen til å motbevise alle.

Alene i Paris møter Nell sin rake motsetning i servitøren Fabien og hans bekymringsløse venner. Kan det som startet som tidenes bomtur vise seg å bli den mest spennende helgen i Nells liv?

Jojo Moyes er et verdensfenomen og i Norge alene har hun solgt over 1 million bøker. Hennes siste roman, Paris for én, er en uforglemmelig, morsom og varm historie - og kanskje hennes mest romantiske til nå?

Forlag Bastion

Utgivelsesår 2016

Omtalt sted Paris

Denne krever en omstilling i hodet før man begynner å lese;
dette er en novelle, som i England ble gitt ut som en quick-read - altså en novelle i bokform. Forlaget her i Norge har gjort det litt annerledes, og valgte å gi den ut som en roman. Men det funker jo ikke å strekke en kort novelle ut i en stor bok, det å gi den større skrift og legge til bilder gjør jo ikke historien noe lengre.

Når det er sagt er historien søt, men man må altså ikke gå i fellen å tro at man skal lese en hel roman. Hovedpersonen er søt og hyggelig, og hun rekker å gå gjennom en liten indre transformasjon i løpet av boken. En fin time i sofaen med denne i fanget, men en bommert av forlaget å utgi denne i det formatet de har valgt synes jeg.

Lest på under 1,5 time. Noe skuffet da jeg trodde jeg kjøpte en helaftens roman, og endte opp med en novelle med skriftstørrelse EKSTRA STOR og med masse bilder. Novellen var fin, men den levde ikke opp til sine forgjengerne. Jeg erkjenner videre at jeg heller ikke kunne forventet det, ettersom det var en novelle og ikke en roman.

Dagens erkjennelse: "Det er lurt å åpne boken før du kjøper den"...

Forsåvidt en søt historie om kjærlighet, men ikke hennes mest romantiske bok etter mitt syn for denne historien var meget tynn. En skuffelse rett og slett.
Les gjerne omtalen av boken inne på bloggen min ( ekstern lenke)

Jeg syns faktisk den har fått litt for mye "tyn".. At den er for kort er jo riktig.. men ellers er den jo veldig søt..!! :)

Trodde jeg hadde kjøpt en roman, så jeg ble passe skuffet når jeg skjønte at dette er en kort (tynn) novelle.... Skikkelig nedtur.....

GRUNNER TIL AT JEG GJØR RETT I Å HOLDE MEG INNE I KVELD

1. Han kan være øksemorder.
  2. Han vil sikkert ha sex.
  3. Kanskje både 1 og 2.

(...)

Synes det var veldig greit å lage liste over bøker etterhvert som jeg leste dem i fjor, så tenkte å gjøre det samme i år. :)

Her er en oversikt over bøker jeg har lest i 2016. Bøkene legges kronologisk inn etter lesedato.

Bøker jeg har lest

Bøker jeg har lest i september

Prøver på nytt med Leseutfordringen 2017. Hadde ikke tenkt å legge den ut i år, men jeg klarer på en eller annen måte og miste listen min hele tiden...

• "Søstrene på Sullivan's Island" av Mary Alice Monroe
  • "Hannahs reise" av Nick Alexander