Bortenfor stjernene

av (forfatter) og Kaja Rindal Bakkejord (oversetter).

Cappelen Damm 2019 Innbundet

Liker du Jojo Moyes? Da vil du elske Lori Nelson Spielman.

En ny roman fra forfatteren av den internasjonale bestselgeren En liste for livet.

Erika har alt: en lysende karriere som eiendomsmegler og to vakre døtre. Livet leker helt til datteren Kristen omkommer i en togulykke. Erika sliter med skyldfølelse, for det var meningen at hun skulle kjøre begge døtrene til college den dagen. I stedet prioriterte hun en viktig kunde.

Så får Erika en mystisk e-post: «Finn den biten som mangler». Setningen er hentet fra en sitatbok hun i sin tid laget til hver av døtrene og som inneholder kloke ord fra hennes egen mor og bestemor. Kan det være at beskjeden kommer fra Kristen, og at hun likevel overlevde togulykken?

«Etter at du har lest denne boken, virker verden vakrere og mindre trist.» Stern

«En gripende bestselger.» Alles für die Frau

«En trist fortelling som likevel er full av håp.» Bunte

«Et alvorlig tema framstilt på en lys måte - en fortelling som gir deg mot.» Morgenpost am Sonntag

«En roman som går rett til hjertet.» Das schöne Allgäu

«Forfatteren skildrer mennesker vi alle kjenner og skriver om problemer som ikke er fremmede for noen av oss. Og hun skriver på en måte som berører oss dypt.» Freie Presse

ISBN13 9788202595029

EAN 9788202595029

Her er min omtale av Bortenfor stjernene. Linken fører til min bokblogg.

Denne traff meg rett i hjertet.

Noen ganger gir livet oss øyeblikk som er så klare og levende at de er umulig å overse, øyeblikk da situasjoner plutselig utkrystaliserer seg, slik at når du tar et valg, gjør du det ikke av frykt, eller håp, men ut fra urokkelig tro på at det er det eneste riktige å gjøre.

For hver gang du sier stakkars meg, tell alle grunnene du har for å være takknemlig, og gang dem med tre.

Det er interessant hvordan enkelte hendelser endrer livet, hvordan ett øyeblikkk kan markere et tidsskille, sånn at når man snakker om det, er det et før og etter.

Rart det der med kjærlighet - de som nekter å riskere hjertet sitt, risikerer hjertet sitt.

Å komme seg videre betyr ikke å komme seg bort. Det betyr å komme seg fremover, og det gjelder oss alle, til en ukjent, noen ganger skremmende og alltid uforutsigbar ny vei i livet.

• "Når sannheten banker på" av Lucy Clarke
  • "Husbytte" av Rebecca Fleet