Bortenfor stjernene

av (forfatter) og Kaja Rindal Bakkejord (oversetter).

Cappelen Damm 2019 Innbundet

Utgivelsesår 2019

ISBN13 9788202595029

EAN 9788202595029

Her er min omtale av Bortenfor stjernene. Linken fører til min bokblogg.

Denne traff meg rett i hjertet.

En nydelig roman om relasjoner, sorg, tilgivelse, aksept og kjærlighet. Anbefales!

Dette er en bok med en varm historie som jeg synes du skal lese. Temaet er egentlig ganske alvorlig tema; her er det både sykdom, familieforhold, ulykker, håp og død.

Erika har to døtre. Det er tid for at de skal dra tilbake til skole, og Erika skal kjøre dem dit. Erika jobber som eiendomsmegler og hun er i ferd med å bli blant topp 50, hun må bare få inn litt flere salg. Da hun så får en visning, blir det til at jentene skal ta toget tilbake til skolen i steden. Det får store konsekvenser som gir skyldfølelse til flere i ettertid.

Les hele omtalen her

Jeg både likte og mislikte denne boken, men den ble for søt og lite troverdig.

Rart det der med kjærlighet - de som nekter å riskere hjertet sitt, risikerer hjertet sitt.

Noen ganger gir livet oss øyeblikk som er så klare og levende at de er umulig å overse, øyeblikk da situasjoner plutselig utkrystaliserer seg, slik at når du tar et valg, gjør du det ikke av frykt, eller håp, men ut fra urokkelig tro på at det er det eneste riktige å gjøre.

"Foreldrelivet, altså", sier han, "den eneste typen forhold der man blir forlatt når ting går bra."

For hver gang du sier stakkars meg, tell alle grunnene du har for å være takknemlig, og gang dem med tre.

Det er interessant hvordan enkelte hendelser endrer livet, hvordan ett øyeblikkk kan markere et tidsskille, sånn at når man snakker om det, er det et før og etter.

Bøker lest i 2019

• "Ting å finne på når det regner" av Marissa Stapley