Fremdeles meg (Lou Clark) (Norwegian Edition)

Forlaget Bastion 2018 Kindle Edition

Kjøp bøker hos haugenbok.no Se på denne utgaven hos amazon.com

Forlag Forlaget Bastion

Format Kindle Edition

Språk Norwegian

Jojo Moyes, som trollbandt en hel verden med "Et helt halvt år" har omsider bestemt seg for å avslutte historien om Louisa Clark med en murstein på 557 sider. Siden jeg ikke var overvettes begeistret for "Etter deg", så var det egentlig mest for å glede tenåringen at jeg gav meg i kast med de siste hendelsene i livet til Louisa. Etter et par kapitler har jeg dessverre fått nok. Dette føles ut som uttværing av forfatteren, hun har etter min mening skrevet nok en unødvendig oppfølger.
Beklager Jojo Moyes, jeg er ikke enig med Tom Egeland som påstår at han blir bertatt når han får en bok av deg. (har du røyka sokkene dine, Tom?!) Meget mulig en helt grei bok for et yngre publikum, men denne falt ikke i smak hos meg. Jeg ble ikke bergtatt, må vel heller si at jeg fikk litt fnatt. Hrmf.

Lettlest, fin og varm bok. Flott oppfølging.

Må dessverre si at jeg er skuffet over boken, dessverre fordi jeg hadde høye forhåpninger til den. Jeg burde kanskje lest den rett etter at jeg var ferdig med "Etter deg", så jeg ville husket navnene på karakterene og sånn og ikke lurt på hvem de var. Når det er sagt, synes jeg historien rett og slett er kjedelig i forhold til de to første bøkene. Jeg kan se at forfatterens mål er at hovedpersonen skal finne seg selv, men det er så lite handling. En annen ting jeg reagerte negativt på var at boken er brutt opp av brev og mailer, og det var ikke alltid lett å forstå hvem brevet eller mailen var fra (inntil man hadde lært seg mail-adressene til de ulike), så det ble raskt et irritasjonsmoment.

Over halve boken er viet til at hovedpersonen er assistent for en rik amerikansk dame som omverdenen mener har giftet seg kun for pengene, karakteren fremstår som todimensjonal og vi leser side opp og side ned om veldedighetsball og om hvor vanskelig det er for den rike damen å bli godtatt av de andre rike damene. Det er rett og slett kjedelig og jeg innså at jeg faktisk skumleste gjennom deler av dette, og sånn skal det da ikke være når man leser! Så mye av handlingen og beskrivelsene var platte, og jeg kunne knapt se det for meg. Enkelte deler og karakterer var bedre beskrevet, og språket er som vanlig bra og humoristisk, men det blir for lite når selve handlingen er så kjedelig. Siste del av boka var litt bedre, men jeg syntes nok at slutten var forutsigbar og litt brå. Det føles trist å forlate Louisa Clark på denne måten! Kunne ønske forfatteren hadde kommet på et litt bedre plott før hun skrev denne avsluttende boka i serien.