Kjærlighetsbrevet

av (forfatter) og Benedicta Windt-Val (oversetter).

Cappelen Damm 2017 Innbundet

England sørger over den folkekjære skuespilleren Sir James Harris' død. Den unge journalisten Joanna Haslam skal dekke begravelsen for avisen sin, men i kirken må hun hjelpe en gammel dame som får et illebefinnende. Litt senere mottar hun noen dokumenter fra den gamle damen, deriblant et gammelt kjærlighetsbrev som er fullt av merkelige hentydninger.
Men hvem er de to elskende og hvilke omstendigheter førte dem sammen? Johannas nysgjerrighet er vekket og hun begynner å grave i saken. Dette skal vise seg å bli svært farlig, ikke bare for henne selv. Samtidig skjer det noe som får hennes eget hjerte til å banke fortere. Marcus Harris, barnebarnet til James Harris, er nemlig like sjarmerende som han er mystisk...
Samme dag som den kjente skuespilleren avgikk ved døden, forsvant også de berømte ravnene som har våket over Tower of London og den engelske kongefamilien i hundrevis av år. Legenden sier at dette er et varsel om monarkiets undergang.

ISBN13 9788202532239

EAN 9788202532239