Etter deg

av (forfatter) og Elisabeth Haukeland (gjendikter).

Bastion 2015 Innbundet

Den etterlengtede oppfølgeren til den internasjonale bestselgeren ET HELT HALVT ÅR.

Lou Clark har ikke glemt.

Halvåret med Will Traynor forandret henne for alltid. Nå kan Lou gripe muligheter hun aldri hadde forestilt seg. Men hun slites mellom fortidens hendelser, nåtidens forpliktelser og valgene hun må ta for fremtiden.

ETTER DEG er en gripende historie om kjærlighetens styrke, og hvordan de valgene vi tar kan forandre våre liv for alltid.

Med den første boken om Lou, ET HELT HALVT ÅR,
ble Jojo Moyes en verdenssensasjon. Med over
9 millioner bøker solgt internasjonalt og over
700.000 i Norge, har hun toppet bestselgerlistene
verden over.

Forlag Bastion

Utgivelsesår 2015

Omtalt sted London

Var veldig begeistret for "Et helt halvt år", men synes ikke oppfølgeren lever opp til forventningene. Tidvis var den god, spesielt i begynnelsen, men for meg ble det litt vel overfladisk det hele.

Jeg har med vilje unnlatt å lese noen anmeldelser av boka før jeg leste den, da jeg ikke ønsket å vite hva den handlet om. Jeg synes Et helt halvt år var veldig bra, og trillet en 6´er på den. Etter deg klarer dessverre ikke å fange meg i det hele tatt, og jeg synes ikke den fortjener mer enn en sterk 3´er på terningen. For meg blir det litt for platt og kjedelig, og jeg synes boka blir litt for ungdommelig og enkel i forhold til Et helt halvt år.

Etter et helt halvt år levde jeg meg så inn i boka at jeg gikk og lurte på hvordan det gikk lenge etterpå. Nå fikk jeg svaret!
En god bok som fanget oppmerksomhete men som ikke måtte slukes som den forrige.

Det var det. Var på mange måter som forventet, ikke helt på høyde med forrige bok. Det er vel sjelden at fortsettelser er det.Synes den var litt ujevn, så det gikk fra terningkast 5 til 4 og tilbake - flere ganger. Mye kunne med hell vært luket ut, mens mye var veldig bra ! Koste meg med boken, men terningen landet på 4

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

"Man tror jo at de alltid kommer til å være der, ikke sant, men så en dag er de ikke det lengre"

Du lærer å leve med det - med dem. For de blir hos deg, selv om de ikke lever og puster lenger. Det er ikke den samme knusende sorgen du kjente til å begynne med, den du blir helt overveldet av. Det er bare noe du lærer å gi rom for. Som å tilpasse seg til et hull. Du blir ... en smultring, i stedet for en bolle.

Det er viktig å ikke gjøre de døde om til helgener. Det er ingen som kan eksistere i skyggen av en helgen.

Margareth Thatcher! Husker du henne? Å, hun var et forferdelig menneske. Men hun hadde alltid så fin håndveske.

Du er ikke en gammel tulling pappa, sa jeg og dultet borti ham. Vel - du er ikke gammel.

Jeg gjentar suksessen fra i fjor, og setter meg som mål å lese 52 bøker i løpet av 2015. Hver fullførte bok legges fortløpende til listen. Har du en bok å anbefale, eller et lignende prosjekt, må du gjerne legge igjen som en kommentar :)

Bøker som beveger - spiller på noen strenger langt der inne. Godt og vondt samtidig. Love it!

Dette er de bøkene jeg har lest i 2017. Boktitler blir lagt inn etterhvert som de er lest.

Her er en oversikt over bøker jeg har lest i 2016. Bøkene legges kronologisk inn etter lesedato.

Lest i 2015

• "Paris for én" av Jojo Moyes