Flukten til Watership

av (forfatter) og John Lawrence (illustratør).

Aventura 1978 Innbundet

En flokk ville kaniner lever på en fredelig eng, men Femmer, en av de yngste kaninene, aner at noe farlig skal hende. Lederkaninen avviser ham, men noen få kaniner tror på Femmer. Disse bryter opp for å finne en ny koloni. Forfatteren var femti år gammel da han debuterte med denne romanen, som egentlig var ment som en ungdomsbok, men som raskt ble en stor suksess som en saga for voksne. En bok om å overleve, om heltemot, om samhold og frihetstrang.

Forlag Aventura

Utgivelsesår 1978

Genre Klassisk litteratur

Magisk. Vi leste den med barna da de var ganske små, og vil alltid huske den sommerferien.

Bøker som beveger - spiller på noen strenger langt der inne. Godt og vondt samtidig. Love it!

Bøker jeg har tenkt å lese om eller med dyr

I år skal jeg se om jeg ikke kan fullføre PopSugar sin Reading Challenge 2015. Det er hele 50 bøker å lese. Noen blir utfordrende, mens andre ser jeg blir lette. Har bestemt meg for at en bok ikke skal høre til mer enn en kategori. Blir nok noen barnebøker også på min liste da det er en del av jobben min. For de som ikke har sett listen, kan de sjekke ut denne linken http://www.popsugar.com/love/Reading-Challenge-2015-36071458

Dette er en liste over bøker jeg har lest i 2019.
Målet er å lese minst 20 bøker i år.

• "Gobi - barndommens måne" av Tor Åge Bringsværd
  • "Begrav mitt hjerte ved Wounded Knee" av Dee Brown
  • "Klokken i Makedonia" av Knud H. Thomsen
  • "Det suser i sivet, eller Hr. Padda fra Paddeborg og vennene hans" av Kenneth Grahame
  • "Den dypeste grunn" av Graham Greene
  • "Egypteren Sinuhe" av Mika Waltari