Hvorfor gjorde du det, mor?

Cappelen Damm AS 2000 Innbundet

Boka skildrer en av de verste barnemishandlingssakene som er kjent i Californias historie. Forfatteren beskriver den rå mishandlingen fra barnets perspektiv. Barnevernet grep inn da Dave var 10 år. Da hadde den psykopatiske moren klart å innprente gutten med skam og angst, i tillegg til de fysiske sårene. Nasking og stjeling var blitt vanlig for å overleve morens terror, nå måtte han tilpasse seg forskjellige fosterforeldre.

Hvorfor gjorde du det, mor? Er en uforglemmelig skildring av en av de verste barnemishandlingssakene som er kjent i Californias historie. Dave Pelzer beskriver den rå mishandlingen fra barnets perspektiv. Språket er enkelt og direkte. Hele oppveksten ble et mareritt. Han ønsket ikke noe annet enn å bli elsket av sin mor, men opplevde å hate henne for det hun gjorde mot ham.#11;Barnevernet grep inn i 1973 da Dave var 10 år. Da hadde den psykopatiske moren klart å innprente gutten med skam og angst, i tillegg til de fysiske sårene. Nasking og stjeling var blitt vanlig for å overleve under morens terror - nå måtte han tilpasse seg forskjellige fosterforeldre.
På bestselgerlistene gjennom flere uker i USA, England og Tyskland.

Forlag Cappelen Damm AS

Utgivelsesår 2000