Skuret

der tragedien konfronterer evigheten

av (forfatter) og Ellen Ofte Jacobsen (oversetter).

Hermon 2009 Heftet

Missy, Mackenzie Phillips' yngste datter, blir bortført mens familien er på ferie. I et skur i Oregons villmark finner politiet bevis på at hun kan ha blitt brutalt myrdet. Fire år senere får Mackenzie et mistenkelig brev. Det virker som om Gud inviterer ham til en helg i dette skuret.

Mackenzie Allen Phillips yngste datter, Missy, ble bortført mens familien var på ferie, og i et gammelt, forlatt skur langt inne i Oregons villmark, finner politiet bevis på at hun kan ha blitt brutalt myrdet. Fire år senere, midt i det Mack kaller Den store sorgen, får han et mistenkelig brev. Det later til at Gud inviterer ham til en helg i dette skuret. Det er skumring og det er vinter da han full av motforestillinger nærmer seg skuret og sitt mørkeste mareritt. Det som møter ham, forandrer Macks verden for alltid. "Skuret er den mest oppslukende romanen jeg har lest på mange år. Kona mi og jeg både lo og gråt mens vi leste." Michael W. Smith, plateartist New York Times bestselger! Over 4,000,000 solgte!

Forlag Hermon

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788230206584

EAN 9788230206584

Genre Thriller Religiøs litteratur

Omtalt sted Oregon

god...men ikke fra virkeligheten...las den etter jeg mistet en jeg var glad i...ble glad i den boken.

Å leve uten kjærlighet er som å vingestrekke en fugl og ta fra den evnen til å fly.

Du vet hvilket sted han snakker om: Det stedet der det er bare deg - og kanskje Gud...hvis du tror på Ham. Gud kan selvfølgelig være der dersom du ikke tror på Ham også. Det ville være akkurat likt Ham. Han blir ikke kalt "Den store inntrengeren" for ingenting.

I mørket får frykt, løgner og bebreidelser feil proporsjoner, sa Jesus. Sannheten er at de er mer skygger enn virkelighet, og derfor ser de større ut i mørket. Når lyset slipper til på disse stedene inni deg, begynner du å se dem slik de egentlig er.

Hvem har sagt noe om å være kristen? Jeg er ikke en kristen.

Jesus.

"De fleste fugler er skapt for å fly. Blir de tvunget til å holde seg på bakken, er det en begrensning innenfor deres evne til å fly, ikke motsatt." Hun tidde litt for å gi Mack anledning til å tenke over påstanden. "Du på din side er skapt for å bli elsket. Hvis du da lever som om du ikke er elsket, er det en begrensning. Ikke motsatt"

"Min Jesus lever, derfor vil jeg leve" Bøker som har fulgt meg fra svarteste natta, og frem til og etter at jeg tok i mot Jesus i livet mitt. ...og plutselig skinte sola <3

Mål for 2013: fullføre 50 av disse bøkene.

Leseliste.

• "En helt overkommelig Bibel" av Knut Tveitereid
  • "Målrettet liv - hvorfor i all verden er jeg her?" av Rick Warren
  • "Den himmelske mann - hans egen historie" av broder Yun
  • "Lyden av shofar" av Francine Rivers
  • "Himmelen er på or'ntli - en liten gutts forbløffende fortelling om sitt besøk i himmelen" av Todd Burpo
  • "Den røde tråden" av Francine Rivers
  • "Den forbudte" av Francine Rivers