Skuret

der tragedien konfronterer evigheten

av (forfatter) og Ellen Ofte Jakobsen (oversetter).

Hermon 2009 Heftet

Missy, Mackenzie Phillips' yngste datter, blir bortført mens familien er på ferie. I et skur i Oregons villmark finner politiet bevis på at hun kan ha blitt brutalt myrdet. Fire år senere får Mackenzie et mistenkelig brev. Det virker som om Gud inviterer ham til en helg i dette skuret.

Mackenzie Allen Phillips yngste datter, Missy, ble bortført mens familien var på ferie, og i et gammelt, forlatt skur langt inne i Oregons villmark, finner politiet bevis på at hun kan ha blitt brutalt myrdet. Fire år senere, midt i det Mack kaller Den store sorgen, får han et mistenkelig brev. Det later til at Gud inviterer ham til en helg i dette skuret. Det er skumring og det er vinter da han full av motforestillinger nærmer seg skuret og sitt mørkeste mareritt. Det som møter ham, forandrer Macks verden for alltid. "Skuret er den mest oppslukende romanen jeg har lest på mange år. Kona mi og jeg både lo og gråt mens vi leste." Michael W. Smith, plateartist New York Times bestselger! Over 4,000,000 solgte!

Forlag Hermon

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788230206584

EAN 9788230206584

Genre Thriller Religiøs litteratur

Omtalt sted Oregon

god...men ikke fra virkeligheten...las den etter jeg mistet en jeg var glad i...ble glad i den boken.

Skuret er den vakreste og mest fantastiske boken jeg noen gang har lest. Skulle ønske den ville være evig.

Uten visdom er fantasien en hard herre.

Å leve uten kjærlighet er som å vingestrekke en fugl og ta fra den evnen til å fly.

Sjelen leges ved å være sammen med venner.

Du vet hvilket sted han snakker om: Det stedet der det er bare deg - og kanskje Gud...hvis du tror på Ham. Gud kan selvfølgelig være der dersom du ikke tror på Ham også. Det ville være akkurat likt Ham. Han blir ikke kalt "Den store inntrengeren" for ingenting.

I mørket får frykt, løgner og bebreidelser feil proporsjoner, sa Jesus. Sannheten er at de er mer skygger enn virkelighet, og derfor ser de større ut i mørket. Når lyset slipper til på disse stedene inni deg, begynner du å se dem slik de egentlig er.

"Min Jesus lever, derfor vil jeg leve" Bøker som har fulgt meg fra svarteste natta, og frem til og etter at jeg tok i mot Jesus i livet mitt. ...og plutselig skinte sola <3

Mål for 2013: fullføre 50 av disse bøkene.

Leseliste.

• "En helt overkommelig bibel" av Knut Tveitereid