Enke for et år

av (forfatter) og Knut Ofstad (oversetter).

Gyldendal 2004 Heftet

Boken er en kjærlighetsroman som handler om en sammensatt og selvmotsigende kvinneskikkelse, Ruth Cole. Hennes historie er fortalt i tre deler, og hver del tar for seg kritiske perioder av hennes liv. Hun har ikke hatt samme suksess i sitt private liv som med sin litterære karriere. Boka er filmatisert.

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788205340329

EAN 9788205340329

Serie Gyldendal pocket

Denne engasjerte ikke nok til at jeg kom gjennom

Dette var trege greier den første halvdelen av boka. Var faktisk fristet til å gi opp en stund, men fullfører helst de bøkene jeg starter på.. Men så tar det seg opp, og de siste 2-300 sidene blir bare bedre og bedre. Da er det underholdende, godt og engasjerende skrevet av en forfatter jeg ikke har prøvd før.

Da ble jeg ferdig med denne boken. Den engasjerte meg, men til tider vel litt mye detaljer. Men absolutt en bok jeg vil huske. Og siste setningen i boken ga meg en tåre en øyekroken.

Men hvem kan skjelne mellom det å forelske seg og det å innbille seg at man forelsker seg? Selv ekte forelskelse er fantasiens verk.

Noen ganger sitter man tilbake og føler seg lurt. Yndlingsforfatteren har rett og slett levert et makkverk. Her er noen av mine nedturer.

Gjør at jeg kan gå på skattejakt. Her er helgens funn :-)

Bøker legges til lista i den rekkefølge de fullføres.

Det betyr at ein del bøker har mista opphaldsløyvet og må ut på reise. Kanskje nokre av dei skulle flytte heim til deg? Sjekk http://fritenkjar.blogspot.com/2011/11/bker-som-ma-ut-pa-reise.html for oversikt over alle. Lista nedanfor er bare nokre få. pris: 10kr stk+ porto.

Uthevet tekst

• "Den fjerde hånden" av John Irving