Sirkusbarn

av (forfatter) og Tormod Haugen (gjendikter).

Gyldendal 2001 Innbundet

Dr. Farrokh Daruwalla (59) var født i Bombay, studerte medisin i Wien, og er nå kanadisk borger, bosatt i Toronto. Han vender stadig tilbake til India, hvor han oppsøker sirkus for å ta blodprøver av dverger i et forsøk på å oppdage en genetisk markør i forbindelse med en dominerende egenskap hos dvergers barn. En gang for lenge siden falt det i hans lodd å være undersøkende lege i forbindelse med to mord i Goa. Nå, etter 20 år, venter det ham et nytt møte med morderen.

«John Irving er vår tids største, alvorligste og morsomste forteller. Så lenge vi har ham, kan alle rykter om romanens død erklæres for døde og maktesløse.» Tinic Talén, Verdens Gang En gang for lenge siden falt det i Dr. Farrokh Daruwallas lodd å være undersøkende lege i forbindelse med en ugjerning i Goa, India . to mord. Nå, etter tyve år, venter et nytt møte med morderen.

Utgivelsesår 2001

ISBN13 9788205291607

EAN 9788205291607

Omtalt sted India

Det kommer et øyeblikk da du må slippe taket med hendene. I det øyeblikket er du ikke i noens hender. I det øyeblikket går alle på himmelen.

Du burde være klok nok til ikke å la din avsky for disse menneskene komme så tydelig fram i det nesten stivnede ansiktsuttrykket ditt. Jeg vet du tror at du er veldig sofistikert - og at de er krapyl som ikke er verdig din forakt - men jeg skal fortelle deg hva som er det mest usofistikerte, og det er at du så tydelig lar ansiktet ditt vise hva du føler.

Vi nordmenn elsker både å lese og reise. Har du lyst til å lese bøker med handling fra spennende byer? Her er VGs guide til godt lesestoff. VG 21.juli 2012

Bøker med handling fra India eller om indere

Dyrene synes det var urettferdig at jeg bare lagde fugl og fjær-liste. Så, dette er bøker jeg har lest, eller skal lese, som har dyr eller pels i tittelen. Eller på coveret.

• "Pension Grillparzer - noveller og prosastykker" av John Irving
  • "Den fjerde hånden" av John Irving