På høye hæler over Grønland

Cappelen Damm 2009 Innbundet

Sofie bor i en liten leilighet på Grønland i Oslo og jobber som assistent for en celeber dekoratør. Kjæresten har flyttet ut og hun lider av kjærlighetssorg. Bestevenninnen Iselin prøver å være støttende, men behøver selv hjelp da forholdet til hennes gifte sjef, utvikler seg i en uheldig retning. Sofies søster, Line, skal gifte seg og alle forventer at Sofie skal være både bryllupsfikser, dekoratør og brudepike - og samtidig stille med en anstendig kavaler. Det er da affæren med Isak begynner.

Sofie bor i en liten, lurvete leilighet på Grønland i Oslo og jobber som assistent for en celeber dekoratør. Helt siden kjæresten flyttet ut, har hun lidd av kjærlighetssorg. Bestevenninnen Iselin trer støttende til, men trenger selv hjelp da forholdet til hennes gifte sjef, utvikler seg i en uheldig retning.

Sofies søster, Line, skal gifte seg, og alle forventer at Sofie skal være både bryllupsfikser, dekoratør og brudepike - og samtidig stille med en anstendig kavaler. Hvordan skal hun klare alt dette og på toppen av alt finne faren, som er sporløst forsvunnet?

Det er da affæren med Isak begynner ...

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788202310066

EAN 9788202310066

En herlig bok! Lettbeint og morsom. Klarte nesten ikke legge den fra meg fordi jeg var spent på hvordan det hele ville ende.

Siri Østlis herlige romaner har enda til gode å skuffe meg. I denne boka treffer vi en knippe sjarmerende (noen mer så enn andre) karakterer og deres (store og mindre store) hverdagsproblemer. Mye humor. Akkurat nok alvor til at boka også er spennende. Elsker Å lese østli romaner etter å ha fullført tyngre lesestoff. En herlig avkobling ::-)

Morsom bok. Lo mens jeg leste. Litt tam slutt.

• fyren hadde jo bolleklipp! Bolleklipp størrelse XL, håret hang ned på skuldrene og over øynene, med brillene som små periskoper ut av hårgardinen.

Norsk chick lit.

Forfattere jeg hittil ikke har lest noe av, men som jeg er nysgjerrig på. Må prøve å få lest noe av dette etterhvert.

Bøker jeg liker å ha på anbefalingshylla mi på Stavanger bibliotek.

• "Det søte liv" av Siri Østli
  • "Pikekyss og djevelkake" av Siri Østli