Kameleonene

Damm 2004 Innbundet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Ole Vik ser fram til å dra på ferie med kjæresten, men så blir de vitner til et bankran og Hilde blir tatt som gissel. Flere ran finner sted og to mennesker dør. Ole har fullt opp og samtidig merker han at han blir motarbeidet i sin egen etat. Dette er andre bok om lensmann Ole Vik og staben i Fjellberghavn.

Kritikerrost norsk krim! Lensmann Ole Vik er på vei til ferie i Hellas sammen med sin gryende kjærlighet, Hilde Ramnes. Men de kommer ikke lengre enn til Borg, hvor de dumper opp i et bankran.
Alt går galt. Raneren tvinger Hilde med seg bort fra åstedet. Det hersker full forvirring, og verdifull tid går før politiet oppdager at det også har skjedd en kidnapping. Byen snus på hodet i en hektisk leteaksjon, men forgjeves.
En ransbølge går over distriktet. To mennesker blir brutalt tatt av dage, og jakten på ranerne intensiveres. Samtidig må Ole kjempe mot intern uro i etaten. Han vet ikke lenger hvem han kan stole på... og i kulissene sitter en kynisk skikkelse - en sann kameleon.
Dette er Jørgen Jægers andre bok om lensmann Ole Vik og hans stab i Fjellberghavn. Debutboken "Skyggejakten" fikk terningkast 5 av flere anmeldere.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788204087218

EAN 9788204087218

Denne lensmannen liker jeg bedre og bedre. skal snart ta fatt på bok 3. der gledes! :-)

Ole og kjæresten Hilde skal på ferie men så blir de vitne til et bankran. Ole gjemmer seg bak en busk mens Hilde fortsatt sitter i bilen. Raneren stjeler bilen der Hilde sitter og bortfører henne. Ole er helt knust. Han og staben hans må ta opp jakten på den stjålne bilen og raneren.

Jeg synes denne boken er bra, men ikke den beste jeg har lest av Jørgen Jæger.

Synes denne boka var svakere enn debutboka. Blir mer synlig at forfatteren ikke har erfaring, når historien omkring plottet blir for svak. Sleit litt med å komme igjennom denne boka i motsetning til den første. Svak firer fra meg.

Les min anmeldelse av Kameleonene her: (ekstern lenke)

Har begynt å legge merke til hvor mange bøker det er som har dyr i tittelen, Dette fikk jeg lyst til å "forske litt i" Og slik ble denne listen til :) Prøver å holde meg til bøker jeg eier, har lest eller har lyst til å lese. Er så mange, at jeg velger et av hvert dyr.

Jeg gjentar suksessen fra i fjor, og setter meg som mål å lese 52 bøker i løpet av 2015. Hver fullførte bok legges fortløpende til listen. Har du en bok å anbefale, eller et lignende prosjekt, må du gjerne legge igjen som en kommentar :)

Bøker jeg klør etter å lese i høst/ vinter.

"rått og råde"