Den siste coyote

av (forfatter) og Peter A. Lorentzen (oversetter).

Gyldendal 2009 Heftet

Kriminalbetjent i Los Angeles, Harry Bosch, som er suspendert fra sin stilling, tar opp igjen en gammel sak. Da han var 12 år ble moren, som var prostituert, myrdet. Ingen ble dømt for forbrytelsen. 30 år senere er sporene av en dekkaksjon ennå tydelige. Dette er den fjerde romanen om Harry Bosch.

Harry Bosch, kriminalbetjent i Los Angeles, er tvangspermittert «på grunn av stress». Han har i sinne sendt sin nærmeste overordnede gjennom en glassplate.

Likevel tar han opp en 35 år gammel uoppklart drapssak. Da han var tolv, ble liket av en prostituert kvinne funnet i en søppelkasse i en bakgate i Hollywood ? hans egen mor. Mektige menn var involvert, og saken ble aldri forsøkt løst.Fordi han har permisjon, må Harry Bosch arbeide alene og på kanten av det lovlige. Det finnes mennesker som fremdeles blir berørt, på flere måter. Det fører til nye mord.«? det er deilig krim! 380 sider går unna i en fei.»Anne B. Ragde, Aftenposten«Ikke minst klarer Connelly i denne boka å løfte hovedpersonen Harry Bosch fra en klisjé til et komplisert og derfor spennende menneske.»Harald Skjønsberg, Dagbladet

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205394476

EAN 9788205394476

Serie Gyldendal krim

Omtalt sted Los Angeles

Knallbra! Prima Harry Bosch krim. Min, for tiden, suverene krimbok-helt. Michael Connelly leverer igjen. Terningkast 6!

Har begynt å legge merke til hvor mange bøker det er som har dyr i tittelen, Dette fikk jeg lyst til å "forske litt i" Og slik ble denne listen til :) Prøver å holde meg til bøker jeg eier, har lest eller har lyst til å lese. Er så mange, at jeg velger et av hvert dyr.

• "Millionparaden" av Donald E. Westlake
  • "Varulvens død" av Craig Thomas