Dragehoffet

av (forfatter) og Tore Aurstad (oversetter).

Damm 2006 Innbundet

Etter at ei gruppe kirkegjengere dør i en mordbrann i katedralen i Köln, sender USA Sigma-styrkene for å etterforske hendelsen. Tragedien er noe mer enn en ildspåsettelse, noen har stjålet katedralens uerstattelige relikvier, knoklene til de tre vise menn. Grayson Pierce fra Sigma leder styrken som leter etter den mystiske sekten Dragehoffet, og etterforskningen fører dem fra Europas gotiske katedraler via verdens sju underverker til et mystisk sted hvor vitenskap og religion forenes og slipper løs en trussel som ingen har sett maken til siden tidenes morgen.

Verden har ikke opplevd maken siden tidenes morgen ...Vatikanet er i opprør. En gudstjeneste i katedralen i Køln blir omgjort til et mareritt av blod og terror da en gjeng utkledd som munker tar livet av alle de ser. Morderne har ikke kommet for å stjele kirkens gull og dyrebare kunstverk, men de vil ha tak i en verdifull og hemmeligholdt skatt: de godt bevarte knoklene til de tre vise menn, som en gang i tiden hyllet den nyfødte frelseren.

Rachel Verona i Romas carabinieri er pekt ut av Vatikanet til å lede etterforskningen. Men ingen vanlig politiorganisasjon kan løse dette makabre tyveriet av kirkens helligdommer alene. Derfor blir SIGMA-styrken tilkalt, en elitestyrke under ledelse av Grayson Pierce. Sammen må de løse gåtene som bringer dem innom verdens syv underverker og til en gammel og mystisk sekt, Dragehoffet, som har en helt spesiell og mørk plan for de stjålne knoklene. En plan som vil forandre og ødelegge menneskehetens fremtid. Verden har aldri opplevd lignende, ikke siden tidenes morgen ...

Forlag Damm

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788204114082

EAN 9788204114082

Genre Spenning

Har begynt å legge merke til hvor mange bøker det er som har dyr i tittelen, Dette fikk jeg lyst til å "forske litt i" Og slik ble denne listen til :) Prøver å holde meg til bøker jeg eier, har lest eller har lyst til å lese. Er så mange, at jeg velger et av hvert dyr.

• "Gudenes tempel" av Andy McDermott
  • "Hærtokt" av Brian Frederiksen