Pyramidens hemmelighet

av (forfatter) og Heidi Bloin Johannessen (oversetter).

Cappelen Damm 2010 Heftet

En Oxford-professor er myrdet. Myndighetene mener det er snakk om et selvmord, men stipendiaten Cathrine Donovan tror ikke på denne forklaringen. Hun mottar et kryptisk notat like før professorens død, sammen med en bunke gamle kart. Sammen med James Rutherford, spesialist på klassisisme, legger hun på en reise som fører dem fra Oxford til de gamle underverkene i Peru og Egypt.

En fremragende Oxford-professor er myrdet, men myndighetene mener det er snakk om selvmord.
Den unge, vakre stipendiaten Catherine Donovan nekter å tro på den offisielle forklaringen - særlig etter at hun mottar et kryptisk notat like før professorens død, sammen med en samling antikke kart av uvurderlig verdi. Sammen med James Rutherford, spesialist på klassisisme, legger hun ut på en reise som fører dem fra Oxfords drømmeaktige spir til de gamle underverkene i Peru og Egypt.
En hemmelig organisasjon med onde hensikter gjør alt de kan for å stoppe dem. Vil Catherine og James klare å løse fortidens mysterier før de blir mordernes neste offer? Og kan sporene de følger være et varsel om en snarlig naturkatastrofe som setter mer enn deres eget liv på spill?

Utgivelsesår 2010

ISBN13 9788202321963