Dragehoffet

av (forfatter) og Tore Aurstad (oversetter).

Cappelen Damm 2009 Heftet

Etter at ei gruppe kirkegjengere dør i en mordbrann i katedralen i Köln, sender USA Sigma-styrkene for å etterforske hendelsen. Tragedien er noe mer enn en ildspåsettelse, noen har stjålet katedralens uerstattelige relikvier, knoklene til de tre vise menn. Grayson Pierce fra Sigma leder styrken som leter etter den mystiske sekten Dragehoffet, og etterforskningen fører dem fra Europas gotiske katedraler via verdens sju underverker til et mystisk sted hvor vitenskap og religion forenes og slipper løs en trussel som ingen har sett maken til siden tidenes morgen.

Vatikanet er i opprør. En gudstjeneste i katedralen i Køln blir omgjort til et mareritt av blod og terror da en gjeng utkledd som munker tar livet av alle de ser og stjeler en verdifull og hemmeligholdt skatt.
Rachel Verona i Romas carabinieri er pekt ut til å lede etterforskningen. Men ingen vanlig politiorganisasjon kan løse dette makabre tyveriet alene. Derfor blir SIGMA-styrken tilkalt, en elitestyrke under ledelse av Graysom Pierce. Sammen må de løse gåten som bringer dem innom verdens syv underverk og til en gammel og mystisk sekt, Dragehoffet, som har en mørk plan for den stjålne skatten. En plan som vil ødelegge menneskehetens framtid. Verden har aldri opplevd lignende, ikke siden tidenes morgen ...

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788202297725

EAN 9788202297725

Serie Codex

Genre Spenning

Har begynt å legge merke til hvor mange bøker det er som har dyr i tittelen, Dette fikk jeg lyst til å "forske litt i" Og slik ble denne listen til :) Prøver å holde meg til bøker jeg eier, har lest eller har lyst til å lese. Er så mange, at jeg velger et av hvert dyr.

• "Gudenes tempel" av Andy McDermott
  • "Hærtokt" av Brian Frederiksen