Karma

Cappelen Damm 2010 Innbundet

En mann forsøker å ta livet av seg på Korsneset i Bergen, men en turgåer griper inn. Da politiet ankommer, er mannen død og turgåeren sporløst forsvunnet. It-medarbeider Sebastian Maddox blir funnet død i en bakgård. Det avdekkes uregelmessigheter i etterforskningen, og lensmann Ole Vik blir bedt om å gjennomgå saken på nytt. Etter hvert trer konturene av en kynisk bakmann frem - en mann som hensynsløst dreper enhver som står i veien for ham. Mannen kaller seg Karma, og Ole Vik har bare noen få timer til å finne ut hvem han er. Dette er den femte frittstående boken om lensmann Ole Vik.

ISBN13 9788202305994

EAN 9788202305994

Serie Ole Vik (5)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Bergen

strålende krim! Ole Vik, I love you :-)

En forrykende historie, fra start til slutt. Etter å ha lest meg gjennom Ole Vik fra bok én og utover er dette foreløpig den beste. Tidligere har jeg følt at det har blitt litt vel mange hendelser i Fjellberghavn, men denne gangen var historien lagt til et annet politidistrikt, hvilket ga litt mer "troverdighet". Gleder meg til resten av serien.

Begynner å like Ole Vik og folka rundt han ganske godt nå. Spenning, drama og hverdagsliv i god blanding!

En mann forsøker å ta livet av seg i Bergen. En turgående ser dette å ringer til politiet. Da politiet ankommer er mannen sporløst forsvunnet. Lensmann Ole Vik er på besøk hos sin søster Tone i Bergen. Han får meldingen om å hjelpe til å finne mannen som kaller seg selv Karma. Bli med å finne denne personen.
Dette er en bok som er full av spenning og anbefales sterkt.

Heidundrende krim.Spenning fra begynnelse til slutt.

Året krimmen fant meg

"rått og råde"