Karma

Cappelen Damm 2010 Innbundet

En mann forsøker å ta livet av seg på Korsneset i Bergen, men en turgåer griper inn. Da politiet ankommer, er mannen død og turgåeren sporløst forsvunnet. It-medarbeider Sebastian Maddox blir funnet død i en bakgård. Det avdekkes uregelmessigheter i etterforskningen, og lensmann Ole Vik blir bedt om å gjennomgå saken på nytt. Etter hvert trer konturene av en kynisk bakmann frem - en mann som hensynsløst dreper enhver som står i veien for ham. Mannen kaller seg Karma, og Ole Vik har bare noen få timer til å finne ut hvem han er. Dette er den femte frittstående boken om lensmann Ole Vik.

Utgivelsesår 2010

ISBN13 9788202305994

EAN 9788202305994

Omtalt sted Bergen

strålende krim! Ole Vik, I love you :-)

En forrykende historie, fra start til slutt. Etter å ha lest meg gjennom Ole Vik fra bok én og utover er dette foreløpig den beste. Tidligere har jeg følt at det har blitt litt vel mange hendelser i Fjellberghavn, men denne gangen var historien lagt til et annet politidistrikt, hvilket ga litt mer "troverdighet". Gleder meg til resten av serien.

Begynner å like Ole Vik og folka rundt han ganske godt nå. Spenning, drama og hverdagsliv i god blanding!

En mann forsøker å ta livet av seg i Bergen. En turgående ser dette å ringer til politiet. Da politiet ankommer er mannen sporløst forsvunnet. Lensmann Ole Vik er på besøk hos sin søster Tone i Bergen. Han får meldingen om å hjelpe til å finne mannen som kaller seg selv Karma. Bli med å finne denne personen.
Dette er en bok som er full av spenning og anbefales sterkt.

Her er min omtale av Karma (ekstern lenke)

Året krimmen fant meg

"rått og råde"