Mellom oss

Tiden 2011 Innbundet

I 1972 drar 25-åringen Svein til Chile utan å vende tilbake. Denne hendinga kastar framleis skuggar over liva til foreldra Jakob og Dagny, kjærasten Ranveig, og dottera Tonje tretti år seinare. Boka handlar om liva til tre generasjonar og beveger seg frå krigens dagar og fram til vår eiga tid.

Slekt, svik og spenning i ei familiehistorie som byrjar under krigen og endar i vår tid.

I 1972 dreg 25 år gamle Svein til Chile. Han kjem aldri heim att. Tretti år seinare kastar forsvinninga hans framleis skuggar over dei han fór ifrå: dei aldrande foreldra Jakob og Dagny, kjærasten Ranveig og dottera Tonje, som han aldri har møtt. Kva har Jakob og Dagny sine opplevingar under krigen fått å seie for forholdet til sonen? Og korleis får avgjerder tatt i ei dekkleilegheit i Oslo i 1943 konsekvensar for Tonje seksti år seinare?Tonje har sine eigne løyndomar å bere på, og nettet av løgner ho har spunne rundt seg sjølv og andre, er i ferd med å rakne. Forteljinga tek lesaren frå krigens dagar til vår eiga tid ? frå Oslo til Natzweiler, Santiago, Pennsylvania og eit forfalle funkishotell i fjellheimen på Vestlandet. Mot eit bakteppe av historiske hendingar viser Mellom oss både korleis det vesle livet speglar den store verda, og korleis gamle løyndomar kan få følgjer mange år seinare.Mellom oss er ei historie om tre generasjonar, og om det vi ber på, men ikkje klarar snakke om. Men når er det for seint å nærme seg kvarandre?

Forlag Tiden

Omtalt tid 1945-1999 1939-1945 2000-2009

«Å, desse hemmelegheitene. Ho kjenner så altfor mange av dei, sine eigne og andre sine. Dei festar seg til ho slik borrane i skogen gjerne festar seg i pelsen til Ludvig om hausten, gir ho masse bry med å prøve å lirke dei ut utan at dei går i oppløysing. Som oftast får ho det ikkje til, borrane løyser seg opp i tusen delar som set seg i kleda og i sofaen og ligg utover golvet. Dess meir ho strevar med å ikkje knuse ei, dess lettare går dei i knas og spreier seg overalt, og slik er det i grunnen også med hemmelegheitene.» Og det er det mye av i denne romanen. Hemmeligheter , og hva de gjør med menneskene i disse tre generasjonene. Svein som forsvinner i Santiago og hvordan de rundt han blir påvirket av dette. Romanen er som en Hardangersøm, du må finlese og passe på at du er i riktig tidsperiode, det går på kryss og tvers. Et kapittel er fra 1943, der foreldrene til Svein møtes, et kapittel er 1972, så er vi plutselig i 2002. Jeg ble veldig fanget av skjebnene og mystikken rundt alle disse personene, og hvordan alt hang sammen. Mye fortielse, stille fortvilelse, sorg. Men også varme, håp- en vei videre. «Mellom oss» er den første romanen til Lillegraven, og kom ut i 2011. Vakkert og medrivende skrevet, anbefales på det sterkeste. Og litt spesielt å lese den ferdig på morsdagen.

Nært og varmt, drivende og rørende, poetisk med nerve. Andre verdenskrig er fortsatt aktuelt for nye generasjoner.

Mellom oss: Spennende, godt språk og interessant tema.

Lillegraven skriver godt, men det ergrer meg at hun er så omtrentlig med sine stedsangivelser. Når hun velger å være så detaljert, bør hun vite hva hun snakker om. Jakob og Dagny bor i Vingolfveien på Nordstrand. Jeg har vokst opp der, og vet at det ikke heter Ljanstrikken, men Ljabrutrikken. Ljan er ikke en stasjon på Ekebergbanen. Dette burde hun ha sjekket bedre.

Bøker jeg liker å ha på anbefalingshylla mi på Stavanger bibliotek.

En liste over bøker jeg har lest i 2011. Den blir oppdatert jevnlig når jeg har lest flere bøker.

• "Manilahallen - eit dikt, eit liv" av Ruth Lillegraven
  • "Sigd - dikt" av Ruth Lillegraven