Det søte liv

Cappelen Damm 2011 Innbundet

Mari, Charlotte og Irmela vokser opp sammen på småstedet Barkestad. Men en krangel ødelegger forholdet mellom dem. Noen år senere møtes de på Grünerløkka i Oslo. Alle tre har sine saker å stri med. Fødselsdeprimerte Mari er forlatt av kjæresten, Irmela har flyktet fra sitt eget bryllup og Charlotte vil ha fast jobb og bli et mote-ikon, men først må hun hjelpe de andre to.

ISBN13 9788202347772

EAN 9788202347772

Omtalt sted Oslo

Her blir du kjend med fødselsdeprimerte Mari. Mannen hjelper lite til med barnet, og ein dag legger han igjen ein lapp og stikker av.
Irmela stikker av frå sitt eige bryllup og er usikker på om ho rakk å bli gift eller ikkje. Ho søker tilflukt hjå Mari, og må dermed trå inn som reservemor fordi Mari er på randen av samanbrot.
Charlotte er ein stilfull motejournalist på utkikk etter fast jobb. Ho har ikkje heilt skjønt alvoret i situasjonen til Mari, truleg fordi småbarnstilværelsen er så fjernt frå hennar livssituasjon som det går an å koma.
Desse tre kvinnene var bestevenar i barndommen, men noko skjedde mellom Charlotte og Irmela som gjorde at kontakten blei broten. No møtes dei snart igjen for første gang på 13 år.

Lettlest underholdning, som alltid av denne forfatteren fikk boka meg til å le høyt flere ganger. Av alle Østlis romaner er dette, uten tvil, den jeg har likt best. Anbefales til dem som vil lese noe utelukkende for å kose seg og bli underholdt :-) Personlig liker jeg å lese denne type bøker etter å ha lest noe tyngre. En slags deload før neste bok.

en morsom bok

Norsk chick lit.

Bøker jeg liker å ha på anbefalingshylla mi på Stavanger bibliotek.

i løpet av 2014 har jeg som mål å lese 50 bøker. Likevel går kvalitet foran kvantitet, så det gjenstår å se hvordan dette går. Følg gjerne med =)

(kommer til å skrive bokomtaler her: www.spraakraadblaagg.wordpress.com)

• "Pikekyss og djevelkake" av Siri Østli
  • "Stikkelsbærsøstre" av Siri Østli