Til mine døtre

av (forfatter) og Lene Stokseth (oversetter).

Schibsted 2009 Innbundet

Barbara Forbes har kreft og ligger for døden. Hun har fortsatt mye å si til de fire døtrene sine, og hun setter seg ned for å skrive til hver og en av dem. De fire døtrene har fortsatt mye å lære, og Barbara forsøker så godt hun kan å bringe sin visdom videre til Lisa, som fortsatt ikke kan ta en selvstendig beslutning, Jennifer, som er fanget i et kaldt ekteskap, Amanda, som er på reise både vekk fra familien og seg selv, og Hannah, som fortsatt bare er en tenåring.

Hvordan takler man å miste en mor? Kan søsken hjelpe hverandre gjennom sorgen - eller må hver og en gå sin egen vei mot forsoning? Barbara Forbes sin tid er i ferd med å renne ut, og hun innser at hennes fire døtre vil bli nødt til å møte livets gleder og utfordringer uten henne. Hvordan kan hun forlate dem når de fortsatt har så mye å lære? Full av visdom og kjærlighet skriver hun brev til hver og en av dem. Slik blir dette til en tåredryppende og uforglemmelig historie om fire veldig ulike søstre, deres forhold til morens bortgang og til hverandre. Det blir en historie om en tapper kvinne som selv etter sin død, evner å formidle kjærlighet og forståelse til sine nærmeste - og som ikke minst evner å berøre deres liv.

Forlag Schibsted

Utgivelsesår 2009

Spennende å se hvor mange av disse bøkene jeg kommer til å lese.

• "Vennskapsprøven" av Elizabeth Noble
  • "Café Sorgenfri" av Lolly Winston