Bare vanlig vann

av (forfatter) og Kari Bolstad (oversetter).

Gyldendal 2009 Innbundet

Den suksessfulle forfatteren Stella Friberg har et tilsynelatende perfekt liv. Hun har en eksklusiv leilighet, en garderobe fylt med de mest eksklusive designerklær, en sjarmerende kjæreste og en frekk sportsbil. Men medaljen har en bakside. Livet hennes rommer også utroskap, forfølgelser, svik, skandaler og ensomhet. Og på toppen av det hele har hun en lekkasje på badet som håndverkeren Jonny må tette. Men er han også den som kan fylle det stadig større tomrommet i livet hennes?

En treffsikker, humoristisk og underholdende skildring av medaljens bakside -- og en kvinnes jakt på lykken. Stella Friberg har tilsynelatende alt en kvinne kan drømme om: en fantastisk og fremgangsrik karriere som forfatter, eksklusiv leilighet på beste Östermalm i Stockholm, en garderobe fylt med de mest eksklusive designerklær, en sjarmerende kjæreste, en frekk sportsbil og egen hest. Stellas bøker om Franciska Falke, en ung og selvstendig privatdetektiv i 1800-tallets Stockholm, er en suksess både i Sverige og i utlandet. Nå skal den tiende og siste boken i serien skrives. Men medaljen har en bakside. Stellas liv er ikke den dansen på roser som det kan se ut som. Hverdagen hennes rommer også utroskap, forfølgelser, svik, skandaler og ensomhet. Dessuten har hun en lekkasje på badet som håndverkeren Johnny må tette. Men er han også den som kan fylle det stadig større tomrommet i livet hennes?Bare vanlig vann er en treffsikker, handlingsmettet og underholdende bok. Den utspiller seg delvis i forlagsverdenen og er en herlig humoristisk og kraftfull skildring av suksessens bakside, men også et varmt portrett av en kvinne som tvinges til å se bortenfor sine egne forestillinger om seg selv og livet hvis hun skal finne lykken.Svenske Kajsa Ingemarsson (f. 1965) er en av Sveriges mest populære kvinnelige forfattere. Hun har skrevet seks romaner som alle er blitt store lesersuksesser. I Norge fikk hun sitt gjennombrudd med Små sitroner gule (2006). Bare vanlig vann er hennes nyeste roman.«Kajsa Ingemarsson er smart og har humor. Hun skriver bøker om vanlige mennesker som vanlige lesere kan kjenne seg igjen i. Det er sjelden i dag.» GT Expressen

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205390287

EAN 9788205390287

Omtalt sted Sverige

Jeg elsker stillheten og havet som er helt grått. Dyresporene i snøen, og mørket som visker ut alle konturer.

Har laget min egen liste for hva jeg ønsker å lese denne sommeren. Tips fra bokelskerne her inne.

• "På det fjerde skal det skje" av Kajsa Ingemarsson
  • "Skjebnehjulet" av Kajsa Ingemarsson