Noe å leve for

av (forfatter) og Anlaug Lia (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2019 Innbundet

Hjertevarme i bokform. Noen ganger må du risikere alt for å finne det ene du leter etter ...

Andrew har døden som yrke. Han er ansatt for å finne avdødes nærmeste pårørende, og går selv i begravelsen til de som ikke har noen som kan følge dem på deres siste reise.

Han vil for enhver pris unngå å lide samme skjebne selv. Noe som går helt fint, for han har den perfekte familien - kone og 2,4 barn - som venter hjemme på ham hver dag etter jobb. Det er i det minste det han har fortalt kollegaene.

Sannheten er at livet hans ikke er helt slik han kom i skade for å beskrive det som. Og den lille, hvite løgnen er nå i ferd med å innhente ham. For mens han har strevet med å passe inn, har Andrew glemt en viktig ting, nemlig hvordan man lever på ordentlig. Og kanskje har tiden kommet for å gjøre en endring.

«En sjarmerende, humoristisk og livsbejaende fortelling om godhet som vekker følelser i en verden hvor ensom- het er et voksende problem.» BBC News Online, Top Fiction 2019

Richard Roper bor i London. Han har flere år jobbet som forlagsredaktør. Noe å leve for utkom i Storbritannia i juni 2019 og er forfatterens første utgivelse. Boken er solgt for oversettelse til en rekke land.

Forlag Vigmostad Bjørke

ISBN13 9788241918568

EAN 9788241918568

Genre Humor

Omtalt sted London

Dette var langtekkelig og litt kjedelig..

• "Under a pole star" av Stef Penney
  • "Mosebokmysteriet" av Tom Knox
  • "Historien om Arthur Truluv" av Elizabeth Berg
  • "Lytt til lyset" av Rowan Coleman
  • "Bare én risiko" av Simona Ahrnstedt
  • "Familieoppgjøret - roman" av Cynthia D'Aprix Sweeney
  • "Blomstring" av Elizabeth Craft
  • "Jeg blir borte i mørket - jakten på golden state-morderen" av Michelle McNamara
  • "Kvinnene på slottet" av Jessica Shattuck
  • "Skrevet i stjernene - iblant trenger skjebnen en liten dytt i riktig retning" av Minnie Darke
  • "Fernanda Nissen - kjærlighet og arbeid" av Mari Jonassen
  • "Lily og jeg" av Steven Rowley