Siderhusreglene

av (forfatter) og Tormod Haugen (gjendikter).

Gyldendal 2001 Innbundet

1995 bokelskere følger dette verket.

I St. Cloud's i delstaten Maine driver dr. Wilbur Larch et hjem for foreldreløse barn og tar imot vordende mødre som får velge mellom abort og barnefødsel. Barnehjemsbarnet Homer blir opplært i gynekologiens edle kunst, men kommer i tvil om hva som er rett og galt når det gjelder abort.

«Forfatteren John Irving blir bare galere, mer fantasifull og morsommere for hver bok! » Kjersti Bache, Det Nye I St. Cloud's i delstaten Maine driver dr. Wilbur Larch et hjem for foreldreløse barn og tar imot vordende mødre som får velge mellom abort og barnefødsel. Boken følger ett av disse barna, Homer Wells. Siderhusreglene ble filmatisert og hadde premiere i 2000, med blant andre Michael Caine og Tobey Maguire i hovedrollene.

Utgivelsesår 2001

ISBN13 9788205291584

EAN 9788205291584

Omtalt sted Maine

Så flytende i form og "farge" full av ord til å tenke over karakterer- ikke bare hovedkarakterene- men de som kommer og går gjennom boka fenger og tar meg- Navn til morskap og humor - og dyp kjærlighet -et politisk innspiull over det "purityanske " USA En bok på over 600 sider. hver eneste er verd å lese

Det som er vanskeligst å godta ved at tiden går, er at de menneskene som betydde mest for oss, blir satt inn i parenteser

Princes of Maine, Kings of New England

Det finnes mange godebøker, men blant alle godbitene er det en og annen som smaker urk. Problemet er bare at folk blir grinete om en våger å si i fra. Akk dog, her kommer ei liste over gode bøker jeg virkelig ikkekan fordra.

Dagens fangst for 20 kr - her har jeg vel gjort et kupp:-) Utfordingen blir å finne en plass til de:-)

"spiselige" titler.

Gode filmer er ofte inngangsporter til gode bøker. Her er eksempler på bøker jeg enten har lest eller ønsker å lese fordi jeg har likt filmen.

Her kommer en liten liste over bøkene jeg har kjøpt i år. Alle via FINN. Den totale summen jeg har brukt er 350 kr. Man får mye for lite når man lar tilbudene komme til seg. :-) Skriver i hvilken stand de er i, sånn at man får et inntrykk av hva man kan få for pengene. En del av det har selvfølgelig gått til porto også, så egentlig er det jo enda billigere om de hadde blir hentet. Jeg mener det absolutt var verdt det. :-)

• "Sirkusbarn - roman" av John Irving
  • "Den fjerde hånden" av John Irving